Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 6112 besök totalt |
Re:
ordentligt baninriktad produktionsbil med mycket effekt och downforce på riktigt, inte så märkligt? _________________ Pontus Fyhr |
||||||
Re:
Nope, lite drygt 4 sekunder gentemot Edo-Porschen. Taget från minnet så var den tiden 7.15.63 ![]() |
||||||
Re:
Är Gumpert tagen direkt från fabrik eller moddad? Imponerad tid om direkt från fabrik.... EDo-Porschen är väl ingen serietillverkad bil, eller? Jämnförelsen borde väl vara Porsche GT2, och då är väl tiden kapad med nästan 15sek ![]() |
||||||
Re:
Hur var det med homologeringen för GT1 på 90talet, åtminstonde 25bilar eller nåt (tror tom nån av dem var tvungen att gatreggas). Kan ingen se vad en gammal "serietillverkad" bil från 90talet kan mäkta med (lite dyrskrotat iofs)? ![]() |
||||||
Re:
Jag stod vid räcket på Ringen och klockade bilen igår. Full attack i körningen - ingen tvekan om vad deras mål var.. ![]() Rekordbilen såg ut att ha en bakvinge av rejäla mått, samt att ljudnivån lät rätt grym.. När jag såg den gula bilen utanför banan, så hade man plockat av bakvingen. Det skulle väl kunna tyda på att den inte direkt var TÜV-godkänd... ![]() _________________ -- |
||||||
Re:
Var det inte på liknande vis med 962? Visserligen äldre, men nog är väl en 962 betydligt snabbare än en Gt1, eller? _________________ Pär Hylander |
||||||
Gumpert hade länge varvrekordet på Topgears bana körd av Stig, nu tror jag att en Special Tracday version av Enzon har det. Känns som att Gumpert och Radical ligger i samma liga, inget som man använder och köra till jobbet med precis.
![]() _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
||||||
Re:
EDo-Porschen var väl en egen variant av GT2 som de kallade GT2 RS, vill minnas att den hade en bit över 600 hk. Angående Gumperten såg jag nånstans på nätet att de kunde köra den i tre olika lägen 650/700 och 800 hk ![]() |
||||||
Re:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh En 06:a för 250.000 Euro låter väl som ett fynd ![]() |
||||||
Re:
![]() |
||||||
Re:
GM? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Re:
Har du inte hängt med? GM var ju fusk ![]() ![]() |
||||||
Re:
Tyst, detta är en produktionsbil. Nästan en familjebil också, jag har en liten familj:) GM, håll dem borta från tråden tack. Vi pratar om tyska bilar med kvalitet i denna tråden ![]() _________________ Robert Gladh |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 6112 besök totalt |