Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
New lap record for production street cars 13/8 09!
1, 2, 3   >>
6112 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Gumpert Sportwagen achieved a fantastic new lap record for production street cars of 7:11.5 at Nordschleife!!!

AxelT

Här sen Jun 2009

Kapat över 10 sekunder till närmsta konkurrenten? I så fall måste det vara en galet revolutionerande och/eller dyr bil!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Förare var Florian Gruber. Tydligen kommer film upp snart. Ska bli riktigt kul att se!
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

PeterF skrev:
Förare var Florian Gruber. Tydligen kommer film upp snart. Ska bli riktigt kul att se!

Du kan ju hojta till om du ser när den kommer!

Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

Re:

AxelT skrev:
Kapat över 10 sekunder till närmsta konkurrenten? I så fall måste det vara en galet revolutionerande och/eller dyr bil!

ordentligt baninriktad produktionsbil med mycket effekt och downforce på riktigt, inte så märkligt?

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

AxelT skrev:

Nope, lite drygt 4 sekunder gentemot Edo-Porschen. Taget från minnet så var den tiden 7.15.63

Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007

Re:

Mats Thur skrev:
AxelT skrev:

Nope, lite drygt 4 sekunder gentemot Edo-Porschen. Taget från minnet så var den tiden 7.15.63

Är Gumpert tagen direkt från fabrik eller moddad? Imponerad tid om direkt från fabrik.... EDo-Porschen är väl ingen serietillverkad bil, eller? Jämnförelsen borde väl vara Porsche GT2, och då är väl tiden kapad med nästan 15sek

Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Roxnäs skrev:
Är Gumpert tagen direkt från fabrik eller moddad? Imponerad tid om direkt från fabrik....
Eftersom det är de själva som fixat till det så är det väl direkt från "monteringslinan" och du kan garanterat köpa en i exakt den specen.

Hur var det med homologeringen för GT1 på 90talet, åtminstonde 25bilar eller nåt (tror tom nån av dem var tvungen att gatreggas). Kan ingen se vad en gammal "serietillverkad" bil från 90talet kan mäkta med (lite dyrskrotat iofs)?

FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

Roxnäs skrev:

Är Gumpert tagen direkt från fabrik eller moddad? Imponerad tid om direkt från fabrik.... EDo-Porschen är väl ingen serietillverkad bil, eller? Jämnförelsen borde väl vara Porsche GT2, och då är väl tiden kapad med nästan 15sek

Jag stod vid räcket på Ringen och klockade bilen igår. Full attack i körningen - ingen tvekan om vad
deras mål var..

Rekordbilen såg ut att ha en bakvinge av rejäla mått, samt att ljudnivån lät rätt grym..

När jag såg den gula bilen utanför banan, så hade man plockat av bakvingen. Det skulle väl kunna tyda på att den
inte direkt var TÜV-godkänd...

Laholm
Här sen Nov 2002

Re:

Niklas Falk skrev:
Roxnäs skrev:
Är Gumpert tagen direkt från fabrik eller moddad? Imponerad tid om direkt från fabrik....
Eftersom det är de själva som fixat till det så är det väl direkt från "monteringslinan" och du kan garanterat köpa en i exakt den specen.

Hur var det med homologeringen för GT1 på 90talet, åtminstonde 25bilar eller nåt (tror tom nån av dem var tvungen att gatreggas). Kan ingen se vad en gammal "serietillverkad" bil från 90talet kan mäkta med (lite dyrskrotat iofs)?

Var det inte på liknande vis med 962? Visserligen äldre, men nog är väl en 962 betydligt snabbare än en Gt1, eller?

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009

Gumpert hade länge varvrekordet på Topgears bana körd av Stig, nu tror jag att en Special Tracday version av Enzon har det. Känns som att Gumpert och Radical ligger i samma liga, inget som man använder och köra till jobbet med precis.

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Roxnäs skrev:

EDo-Porschen var väl en egen variant av GT2 som de kallade GT2 RS, vill minnas att den hade en bit över 600 hk. Angående Gumperten såg jag nånstans på nätet att de kunde köra den i tre olika lägen 650/700 och 800 hk

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Kan det inte vara så att det helt enkelt är fusk Tror inte på detta Jag bara gör det inte

Vad kostar en sådan pjäs?

sthlm
Här sen Mar 2009

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Kan det inte vara så att det helt enkelt är fusk Tror inte på detta Jag bara gör det inte

Runt 300000 _ exklusive skatter och sådant skräp

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

robert sandberg skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Runt 300000 _ exklusive skatter och sådant skräp

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=115136316&__ . . . .

En 06:a för 250.000 Euro låter väl som ett fynd

MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Nu känns det som om man strechat "produktionsbil" rätt långt...

BMW 330i -05
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:

Nja, en viss tillverkare är ju fortfarande snabbast i segmentet 100-200k Euro

MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Re:

Niklas Falk skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

GM?

BMW 330i -05
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

MaZ skrev:
Niklas Falk skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

GM?

Har du inte hängt med? GM var ju fusk

Robert Gladh
sthlm
Här sen Mar 2009

Re:

MaZ skrev:
Nu känns det som om man strechat "produktionsbil" rätt långt...

Tyst, detta är en produktionsbil. Nästan en familjebil också, jag har en liten familj:)

GM, håll dem borta från tråden tack. Vi pratar om tyska bilar med kvalitet i denna tråden

1, 2, 3   >>
6112 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande