Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Alfa Romeo 156 GTA -03, förädlad
2202 besök totalt
Fredric Morenius
Stockholm
Här sen Feb 2005

Trådstartare

Jag säljer nu min påkostade och smått unika 156 GTA då jag behöver skaffa mig en pendlarbil. Denna 156 GTA bör vara den näst mest påkostade 156 GTA som finns i Sverige, efter en extrem vagn som rullar i Stockholm.

I originalutförande har 156 GTA klar potential, men förbättringsmöjligheter finns på många områden. Mitt mål med denna bil har varit att förbättra bilen på alla dessa områden, så att inte minst den härliga motorn kommer till sin fulla rätt. Förbättringar har alltså gjorts på alla områden: väghållning, bromsar, drivning, prestanda och inte minst ljudupplevelse. Resultatet har blivit en GTA som är en grym vägvagn och klart mer kompetent än en standard GTA på alla områden. Se nedan för detaljerad info om alla förbättringar som gjorts.

Grundläggande info:

* Årsmodell: 2003 (tillverkad i april)
* Uttagen 2004-02-24
* Svensksåld
* Ca. 6800 mil
* Handtvättad
* Står i varmgarage.
* Bilen är körd till allra största del på motorväg och landsväg.

Bilen har varit i min ägo sedan i maj 2005. Då jag köpte bilen var den helt standard. Jag har alltså utfört alla förbättringar på bilen och har papper på allt som gjorts med den. Det är endast auktoriserade Alfa-verkstäder samt kunniga Alfa-mekaniker som jobbat med bilen. Det är viktigt att påpeka att bilen går 100% bra med de modifikationer som gjorts, alltså inget krångel alls p.g.a. dem.

Väghållning:

* Coilovers, KW V3. Dessa är fullt ställbara i höjdled samt individuellt i bump och rebound.
* Övre stag i aluminium för främre stötdämpartorn, fabrikat Wiechers.
* Ställbar bakre krängningshämmare i aluminium, parat med balljoint-länkar i aluminium mellan coilover och krängningshämmare. Tillverkat av Whiteline.
* Komplett uppsättning Powerflex polyuretanbussningar i bakvagnen.

Bromsar:

* Zeatek 330mm tvådelade bromsskivor med 6-kolvsok. Allt i lättviktsutförande. Alfas egna 330mm system är klart tyngre än detta. Dessa bromsar har endast suttit på bilen i drygt 200 mil, i princip nytt alltså!
* Borrade och slitsade bakre bromsskivor. Dessa är också i princip nya.
* Stålomspunna bromsslangar runt om.

Drivning:

* Q2 differential. GTA:n är i stort behov av en riktig diff för att få ner kraften i gatan ordentligt.

Prestanda:

* BMC CDA luftburk i kolfiber med tillhörande filter. Förutom att det ger mer effekt och ännu vassare gasrespons sparar den flera kilo i vikt jämfört med original-luftburken. Detta system ger dessutom ett grymt insugsljud!
* Autodelta insugsrör i kolfiber.
* ECU optimering gjord av Chipcenter i Växjö. Bilen var på plats i Växjö på Chipcenters huvudkontor för omprogrammering. Det är viktigt att säga att bilen går 100% felfritt med denna ECU optimering.
* Novitec prestanda-avgassystem från bakre katalysatorerna och bakåt. Detta system ger bra effektökning och ett riktigt skönt avgasljud.

Fälg och däck:

* OZ Superleggera fälgar, 8*18" ET35. Dessa fälgar är mycket lätta, lättare än OZ Ultraleggera.
* Michelin Pilot Sport PS2, 225/40.
* Speciellt anpassad hjulinställning för att fungera med bilens övriga konfiguration. Denna ger inget överdrivet däckslitage.

Övrigt:

* Motorskydd i aluminium, Zeatek.
* Lackförseglad, Lahega.
* Zeatek stenskottsskydd för bakre kjolpartiet.
* Rostskyddsbehandlad med Dinitrols största program.

Pris: 169000:-

Tveka inte att höra av er ifall ni har frågor etc!
Tel: 0730-881065

Citera
SÄLJES
2202 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande