Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bilen nycklad!
2229 besök totalt
Joel
Linköping
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Bilen nycklad!

Som rubriken säger så blev min bil repad natten mellan fredag och lördag.

Platsen är Syréngatan i Linköping. http://kartor.eniro.se/query?mop=aq&mapstate=7%3B15.59915%3B58.407 . . . .

om det är någon som vet om något gäng vandaler eller ifall fler bilar råkat ut för samma sak i området får ni gärna höra av er. Det stod bilar längs hela gatan när jag parkerade, men inga var kvar när jag hämtade bilen.

I annat fall fungerar det här som en varning för er andra att det stryker riktigt äckliga människor i området.

Så jävla typiskt när jag försöker sälja bilen och är i extremt stort behov av pengarna just nu. Hur fan ska jag kunna sälja den nu, och hur ska jag kunna betala självrisken.

Ibland är fan allt skit.

Är det någon som vet vad man gör nu? Polisanmälning och snacka med försäkringsbolag självklart, men har någon erfarenhet av liknande och i så fall; det är mycket strul?

Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Fortsätt försök sälja, kanske kan det gå att få en handpeng på bilen och fixa den om du kan sälja till rätt pris.

Försäkringen har du nog snart papper på att den ska lackas. Var "seriös" och visa upp bilen som den är så köparen får se varför den lackas om innan det görs...... Lycka till.
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Beklagar >

Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Märkligt måste jag säga, det där är ju vad jag vet ett ganska lugnt område? Ingen gata som används för genomfart heller.

Jag beklagar hur som helst, verkligen trist.

Freddo
Vladivostokolmo
Här sen Jun 2005

Joel: Beklagar. Vet exakt hur det känns. När jag bodde i Skövde blev Lancian nycklad under en av de mycket få (färre än tio) tillfällen jag hade den parkerad utomhus nattetid. Det var väl någon raggare som inte fixade att det fanns bilar som var ballare än hans taksänkta GLT...

Dignell: Det finns inga skitstövelfria zoner i Sverige afaik.

Linköping
Här sen Jun 2004

Trist! Jag har en kompis som bor där och tycker också att det är lite konstigt att det händer i ett så lugnt område.

Citera
Joel
Linköping
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Jo- jag bodde på Klarbärsgatan för ett par år sedan och det var alltid lugnt, just därför jag valde parkera där.

Har inte haft tid att fixa allt med försäkring och polis än, men man får se vad som händer nu.

Vid eventuell försäljning är det raka puckar som gäller.
orkar inte ha en ovän bara för att tjäna ett par tusingar.

Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004

En kollega berättade på lunchen att han för ett par år sen sett några överförfriskade slynglar gena över parkeringen där närmast stan. Dom sprang på biltaken och hoppade sedan över häcken. Stollar finns det tydligen överallt. >

Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007

Tråkigt det där.

Linköping är uppenbarligen fullt av idioter med jantelagsproblem!

Man måste tyvärr låsa in allt nu förtiden om man vill ha grejerna ifred!

I år har jag haft inbrott i Vinterbilen Porsche 944.
Inget stulet pga att bilen var tömd på grejer, grannen hade hittat den med öppen bagagelucka samt öppet handskfack.
Nu var det inget skadat på bilen så jag sket i det.. Men larmet borde ha väckt lite folk i området tycker man. Det var väl det som räddade bilen från skadegörelse gissar jag!

Sen var föräldrarna och hälsade på.
Parkerade husbilen vid garaget. Nästa morgon när vi kom ut var det ett STORT stenskott mitt i framrutan.
Nån ungjävel som roat sig med att kasta sten på bilen.
Speciellt kul när det handlar om en ruta som måste specialbeställas från nått finskt företag samt en två veckors leveranstid.
De skulle åka till Kroatien två dagar senare, irriterande att sitta och åka med sprucken ruta + att det ser jävligt tråkigt ut!

Så man får ha grejerna inomhus helt enkelt.
Funderar på att sätta något enkelt larm på garaget.
Kanske kan använda något gammalt billarm...

//Hansson

Linköping
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Var nu och kollade lite på bilarna längs med gatan...
5 andra bilar var också repade på precis samma sätt. Tog deras registreringsnummer för att ha med då polisanmälen upprättas. Snackade även med en av de som utsatts för skiten.
Hann dock inte förbi polisen idag (är lite väl utarbetad och vaknade inte förrän det var stängt..).

Så imorgon får man se vad som händer.

Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004

Åkte förbi för fem minuter sen och såg din bil.

Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Tänkte inte att du försöker dölja osv. utan mer hur man kan sälja den med repor och fixa dem när pengarna rullat in.

Trist är det och fullständigt onödigt. thumbs down
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Alltid trist när något händer med ens ögonsten... Men riktigt banåkarelaterad är väl ändå inte denna tråden.
Låser nu och hoppas på att det ordnar sig på bästa sätt.

Rice and shine
Citera
Allmänt banåkaforum
Bilen nycklad!
2229 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande