| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: eller B: Lamelldiff till E30 mfl. utv. 3,46:1
|
1043 besök totalt |
|
Byter gärna min diff mot en annan diff med utv. 3,73:1 bromsad eller obromsad. Bromsad = lika byte eller enl. överenskommelse. obromsad = pengar emellan. Säljes: 4500:- när ny diff för utbyte hittats. (Bilen rullar nämligen varje dag) Fräsch diff med delrinbussning i kåpan, nya bultar och nya tätningar. Alla gängor är reviderade så inget är trögskruvat. Funkar mest troligt kalasbra till en maskin med lite klös i. Skickas gärna, och köparen står för frakten. Den väger 38 kilo och är rätt otymplig, upphämtning är att föredra.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Du menar något i stil med Peder på Mobimech eller liknande?
Nej jag har ingen sådan information om den. All annan uppfräschning och packningsbyten mm. har jag utfört själv. Så på de punkterna kan man väl säga att jag har "dokumentation". Jag skulle på sin höjd kunna tänka mig att lämna iväg mina diffar till Mobimech för lamellbyten, uppspänningar och kuggflankspel osv. Allt annat är så basic att jag utför det själv.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
jag misstänker att du redan vet men iallafall.
Jag vet inte om jag är ute och cyklar men jag tror att du kan bygga om din 3.46 till 3.73 dvs stoppa i annat kronhjul och pinjong. 3.73 utväxlingen finns på 525 88-89.
synd att det är fel "hus" annars hade jag köpt diffen av dig.( jag har e36) _________________ Daniel Nedin BMW 325 E36 |
||
|
Re:
Det är ju ännu enklare att plocka ut själva bromsen & flytta över till annat hus
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
![]() |
SÄLJES
|
1043 besök totalt |