| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
MSD 6AL installation och problem med bränslepumpsrelät
|
974 besök totalt |
|
Hej alla smarta Jag har precis installerat en MSD 6AL, med MSD Blaster 2 spole och Magnacore tändkablar i min Porsche 924 N/A -83 (tänk Volvo 240 när det gäller tändning och insprut Bosch K-Jetronic) och fått allt att fungera och motorn går superfint MEN det har gjorts med lite tweak'ar. Jag utnyttjar signalen från magnetiska pick'upen på fördelaren och har också tagit bort original tändningsbox då den inte tillför något. Tro mig jag har testat både med och utan. Nu till problemen i prioritetsordning: 1. Bränslepumpsrelät, som alltid har fungerat tidigare, slår inte till när jag vrider om tändningen så jag har kopplat bort det och byglat punkterna 30 till 87 för att få fram soppa till motorn. Tydligen är det någon signal från MSD enheten som den inte gillar. Detta medför att jag numera stänger av och på soppatillförseln med huvudströmbrytaren. En fungerande men inte helt optimal lösning ur säkerhetssynpunkt när bränsletillförseln inte stängs av när motorn stannat. Sen vill jag ha möjligheten att enbart ha en snurrandes elfläkt utan att bränslepumpen går igång. Har någon en bra ide om hur jag kan få relät att fungera korrekt med avstängningsfunktionen vid motorstopp som den har original? Vilken hyffsad enkel lösning som helst och gärna väl beskriven för jag är rudis på elektronik.
2. När jag ska stänga av motorn med tändningsnyckeln så fortsätter motorn att gå. Även den måste stängas av med huvudströmbrytaren. Detta hoppas jag ska lösa sig med ett Chrystler tändningsmotstånd, (enligt MSD instuktionsboken) som jag beställt. 3. Jag har race på lördag (22/8) och kommer inte gå igenom besiktningen utan fungerande och säkert bränslesystem. Jag har lusläst de 924-forum jag kan och väntar på svar från självaste MSD supporten, men det kan ta sin tid. Hittade inget här heller så jag skickar ut frågan nu. oerhört tacksam för all hjälp jag kan få. Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
![]() |
Skruva banåkabil
|
974 besök totalt |