Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: BMW e30 318 med m40 eller en m40b18 motor
1276 besök totalt
exzar
Stockholm , haninge
Här sen Apr 2009

Trådstartare
K: bmw e30 318 med m40 eller en m40b18 motor

Hej olle ahlkvist heter jag
bor i stockholm / haninge
söker en bmw e30 318 med m40 eller en m40b18 , till en billigare peng eller bortskänkes.
i sthlms området , om du har en hel bil du vill bli av med så ska drivlinan vara någorlunda okej. motor och diff är det viktiga , sen om karrossen är rostig eller så , de spelar mig ingen större roll , har tillgång till släpp.
eller om du har en fungerande m40b18 spin står och samlar dam och bara vill bli av med , hör gärna av dig

Mail : colt_ctrw@hotmail.com eller 0762969121

Mvh olle

Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Såg en krockad E30 igår på en bärgare vid Hjulstakorset, förmodligen på väg till Sollentuna bildemo. Ring och hör om det är så.

Citera
exzar
Stockholm , haninge
Här sen Apr 2009

Trådstartare
Re:

steffe skrev:
Såg en krockad E30 igår på en bärgare vid Hjulstakorset, förmodligen på väg till Sollentuna bildemo. Ring och hör om det är så.

tack , men bildemonteringarna är ruskigt dyra , då kan jag lika gärna köpa en hel bil som jag kan plocka delar ifrån över till min karros , 3000 spänn brukar motorn ungefär kosta :P , och behöver även en diffklump , och man kan ju hoppas någon bara har en 318 ståendes som dom inte andvänder eller har tänkt tanken om skrotning :P

mvh

Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kolla iallafall, ibland känns det som om de skänker bort grejer.

Citera
exzar
Stockholm , haninge
Här sen Apr 2009

Trådstartare
Re:

steffe skrev:
Kolla iallafall, ibland känns det som om de skänker bort grejer.

ska ta mig en titt då hehe , vet iaf vart de står en med dåligt kaross och nyrenoverad motor , men de är iofs en m10b18 men de kan inte va så svårt att få de o lira?

mvh

Här sen Nov 2002

hej, kan en E30 318 85-86'a vara av intresse, finns att hämta i eskilstuna, karossen är utan tak, motorn är m10.

hör av dig ifall du är intresserad. Motorn har enligt uppgift skurit, låda osv ska fungera.

Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006

Hittade en på ett annat motorrelaterat forum.

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=36375

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
exzar
Stockholm , haninge
Här sen Apr 2009

Trådstartare
Re:

Peter Eklöf skrev:
hej, kan en E30 318 85-86'a vara av intresse, finns att hämta i eskilstuna, karossen är utan tak, motorn är m10.

hör av dig ifall du är intresserad. Motorn har enligt uppgift skurit, låda osv ska fungera.

är ju motor jag behöver hehe :P

Stockholm , haninge
Här sen Apr 2009

Trådstartare
Re:

Franzén skrev:
Hittade en på ett annat motorrelaterat forum.

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=36375

som sagt skulle jag bara behöva en bil som motorn fungerar på , sen så skiter jag i hur karossen ser ut då min kaross är fräsh i både lack o under , så skulle behöva en donator bil med andra ord

Rävlanda
Här sen Feb 2006

Ah... nu ser jag det.

Men varför i hela friden vil du ha en M40 motor?
Det finns troligen ingen sämre motor från BMW, det skulle eventuellt kunna vara 3liters V8:an isåfall.

M40 är sån skit.

Jag rekommenderar dig att du istället letar efter en M42B18 och sådana finns det lite varstans.
Denna motorn sitter i BMW 318IS E30 och enligt en kontroll på ABSBP är det helt okej att bygga ner en sådan i en E30 avsedd för 4 cylindrig motor.
Ingen kan bestrida ditt motorval eftersom IS-motorns gjutnummer finns med hos alla dessa modellerna.

Du får en piggare motor som håller bättre och troligen drar mindre bensin i förhållande till effekten.
Det mesta är plug and play.

M40 hade jag inte suktat efter.

Men det är min åsikt bara.

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
exzar
Stockholm , haninge
Här sen Apr 2009

Trådstartare
Re:

Franzén skrev:
Ah... nu ser jag det.

Men varför i hela friden vil du ha en M40 motor?
Det finns troligen ingen sämre motor från BMW, det skulle eventuellt kunna vara 3liters V8:an isåfall.

M40 är sån skit.

Jag rekommenderar dig att du istället letar efter en M42B18 och sådana finns det lite varstans.
Denna motorn sitter i BMW 318IS E30 och enligt en kontroll på ABSBP är det helt okej att bygga ner en sådan i en E30 avsedd för 4 cylindrig motor.
Ingen kan bestrida ditt motorval eftersom IS-motorns gjutnummer finns med hos alla dessa modellerna.

Du får en piggare motor som håller bättre och troligen drar mindre bensin i förhållande till effekten.
Det mesta är plug and play.

M40 hade jag inte suktat efter.

Men det är min åsikt bara.

hadde jag haft ekonomin hadde jag utan tvekan tagit m42an , men nu gäller det ekonomist att fixa bilen och sälja den som fungerande , men nu kanske det inte blir så , då jag kanske skickar bilen på skrot , tråkigt nog

mvh

Rävlanda
Här sen Feb 2006

Nu har jag hittat din motor...

http://www.autopower.se/powerborsen/annons.asp?id=273649

Vet inte var du bor men denna verkar ju vara ett objekt.

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
SÄLJES
K: BMW e30 318 med m40 eller en m40b18 motor
1276 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande