| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: BMW e30 318 med m40 eller en m40b18 motor
|
1276 besök totalt |
|
K: bmw e30 318 med m40 eller en m40b18 motor
Hej olle ahlkvist heter jag bor i stockholm / haninge söker en bmw e30 318 med m40 eller en m40b18 , till en billigare peng eller bortskänkes. i sthlms området , om du har en hel bil du vill bli av med så ska drivlinan vara någorlunda okej. motor och diff är det viktiga , sen om karrossen är rostig eller så , de spelar mig ingen större roll , har tillgång till släpp. eller om du har en fungerande m40b18 spin står och samlar dam och bara vill bli av med , hör gärna av dig Mail : colt_ctrw@hotmail.com eller 0762969121 Mvh olle _________________ Olle Ahlkvist |
||
|
Såg en krockad E30 igår på en bärgare vid Hjulstakorset, förmodligen på väg till Sollentuna bildemo. Ring och hör om det är så.
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
|
Re:
tack , men bildemonteringarna är ruskigt dyra , då kan jag lika gärna köpa en hel bil som jag kan plocka delar ifrån över till min karros , 3000 spänn brukar motorn ungefär kosta :P , och behöver även en diffklump , och man kan ju hoppas någon bara har en 318 ståendes som dom inte andvänder eller har tänkt tanken om skrotning :P
mvh _________________ Olle Ahlkvist |
||
|
Re:
ska ta mig en titt då hehe , vet iaf vart de står en med dåligt kaross och nyrenoverad motor , men de är iofs en m10b18 men de kan inte va så svårt att få de o lira? mvh _________________ Olle Ahlkvist |
||
|
hej, kan en E30 318 85-86'a vara av intresse, finns att hämta i eskilstuna, karossen är utan tak, motorn är m10.
hör av dig ifall du är intresserad. Motorn har enligt uppgift skurit, låda osv ska fungera.
|
||
|
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Re:
är ju motor jag behöver hehe :P _________________ Olle Ahlkvist |
||
|
Re:
som sagt skulle jag bara behöva en bil som motorn fungerar på , sen så skiter jag i hur karossen ser ut då min kaross är fräsh i både lack o under , så skulle behöva en donator bil med andra ord
_________________ Olle Ahlkvist |
||
|
Ah... nu ser jag det.
Men varför i hela friden vil du ha en M40 motor? Det finns troligen ingen sämre motor från BMW, det skulle eventuellt kunna vara 3liters V8:an isåfall. M40 är sån skit. Jag rekommenderar dig att du istället letar efter en M42B18 och sådana finns det lite varstans. Denna motorn sitter i BMW 318IS E30 och enligt en kontroll på ABSBP är det helt okej att bygga ner en sådan i en E30 avsedd för 4 cylindrig motor. Ingen kan bestrida ditt motorval eftersom IS-motorns gjutnummer finns med hos alla dessa modellerna. Du får en piggare motor som håller bättre och troligen drar mindre bensin i förhållande till effekten. Det mesta är plug and play. M40 hade jag inte suktat efter. Men det är min åsikt bara.
||
|
Re:
hadde jag haft ekonomin hadde jag utan tvekan tagit m42an , men nu gäller det ekonomist att fixa bilen och sälja den som fungerande , men nu kanske det inte blir så , då jag kanske skickar bilen på skrot , tråkigt nog
mvh _________________ Olle Ahlkvist |
||
|
Nu har jag hittat din motor...
http://www.autopower.se/powerborsen/ Vet inte var du bor men denna verkar ju vara ett objekt.
||
![]() |
SÄLJES
K: BMW e30 318 med m40 eller en m40b18 motor
|
1276 besök totalt |