Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Lösa stålfodrar (kromade) vs smida kolvar!!
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (7918 totalt)
FredrikB
Olofström
Här sen Feb 2003
Inlägg: 159



Presho skrev:
Hej !

OK.. det förklarar en del

Undrar bara , för att vet att när ni körde med 234 då körde ni med T5.5 och sen vid övergången till 235 hamnade efftermarknads sprut. Gick det inte att ta T5 på den eller va det inte tillräckligt?

Ha D


Att vi bytte sprut hade egentligen inget samband med att vi bytte motor.... det var helt enkelt bättre/enklare att satsa på ett riktigt eftermaknadssprut.

_________________
Fredrik Björkman
Clio V6
9-3SC Aero
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5267



Re: Lösa stålfoder...

[quote="Presho
Hej ! Friktion måste tas ner, blocket går EJ att få in att handskas på en vetig sätt i anlägning för nikasil behandling. Denna svar har jag fått av den som utför detta i Sverige.
Att frakta BLOCK till Tyskland är inte aktuell.
Får jag en repa i nikasilen, av någon anledning (säger OM) vad gör man då?

Ha D[/quote]

Mig veterligen så grejar de hela block (big block V8...) i England, är nog mest klåparna i Sverige (som skickar vidare som inte vet...)

Är inte så farligt att skicka, har en näve cylindrar där just nu.

Repor är inte så farligt, värre med släpp om du får en tokskärning. Då nicasilar man om.

_________________
Roland Johansson
Citera
Allmänt banåkaforum
Lösa stålfodrar (kromade) vs smida kolvar!!
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (7918 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande