| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Alfa gtj-1600 (TS) -74 eller fiat 500 -69
|
4071 besök totalt |
|
Hej, Eftersom vi väntar tillökning har vi beslutat sälja den ena av våra entusiastbilar. Den bilen vi får högst bud på säljs och den andra sparar vi eftersom vi inte kan bestämma vilken säljva... Alfa Romeo GTjunior 1600 1974. Bilen är lätt banpreppad med Guss folkracebur, brembobromsar, Sparco EVo stol och lite annat smått och gott. Det sitter en 2liters TwinSpark rova i från en 75:a som lämnar sisådär 150 pigga hästar. Den har dessutom den åtråvärda 2000-bakaxeln med ZF-diffbroms. Mycket nytt och bytt. Hembyggt extraktorgrenrör 4-2-1 som har visat sig mycket bra. etc etc. Alla ändringar är inreggade och bilen är helt gategal! Dålig lack med småbulor lite överallt, men i princip rostfri. Högvis med delar. Bilen väger 870kg med nästan full tank och rör på sig duktigt. Bilsteindämpare Powerflex och Alfaholics heavy duty fram och bak, en del monterat, en del i påse bredvid. Motorn genomgången med nya lager och planad topp. Justerbara övre länkarmar fram (alfaholics). Rensad inredning, lätt svart matta för mysfaktorn.
Skrapat underrede. Compomotive fälgar 15" Justea Falken gatdäck. Bakflyttat batteri, igenlagd reservhjulsbalja. Mm, mm. Som vanligt ligger väl byggkostnaden på ca det dubbla av begärt pris. 45'000 el hbj
Fiat Berlina 500L 1969 Fin bruksis som går dagligen. Småskavanker både här och där men helhetsintrycket är mycket gott. Svart, blank och fin i lacken. Mycket tid och pengar nedlagt på reparationer och småmodifieringar som alla går att återställa. Bla etanolkonvertering och digital tändning. Bilen är registrerad som miljöbil och man betalar ingen trängselskatt. Den är skattebefriad och drar strax under 0,5l/mil på etanol vilket gör den till den kanske billigaste bilen som finns att äga. Helfösäkring för runt 1300/år. Den här bilen är inget för de blyga, uppmärksamhet i mängder men bara av det positiva slaget! 45'000 el hbj Vi är väldigt fästa vid båda bilarna och vill att de kommer till ett gott hem, därmed förbehåller vi oss också rätten att inte sälja.
mvh Justus och Carolina justus(at)ussarna.se 0707352741 Bilarna finns i Stockholm _________________ Justus Harling Fiat 500 -69 Alfa 159 SW -07 |
||
|
Haha, ja det var ett tag sen!
OT:Det sjuka ær att bilen numera bor granne med oss på soder. Tænkte forst att du flyttat men har for mig att jag såg en annons på den for ett tag sen? Klart du ska ha en Fiat! Liten och behændig. Vi var faktiskt på bilsemester med den forra året, blev nog minst 100 mil. Riktigt mysigt men man får inte ha bråttom. Koper du den så slipper jag dessutom sælja ræserbilen...
mvh Justus _________________ Justus Harling Fiat 500 -69 Alfa 159 SW -07 |
||
|
Re:
Bara att slå till! R-däck och en bra kylfläkt så är den klar för banan!
mvh Justus _________________ Justus Harling Fiat 500 -69 Alfa 159 SW -07 |
||
|
_________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||
|
Köparen här!!!
Kom hem om än med liite problem. Bakre hjulbultarna var inte dragna så det blev lite vingligt i Södertälje. optimistisk som man är hade jag inte några verktyg med mig så det blev till att åka och köpa ett fälgkors med följebilen.
Allt ordnade sig i alla fall, man måste ju få lite stories oxå .
Kanske blir det en byggtråd här på forumet, skall bara sortera alla grejer först.... MVH Fredrik |
||
|
Kompisen i bilen bakom tyckte att jag sladdade på motorvägen men det var bara glappet som gjorde att det gick brett
Jag har kört några mil idag oxå och allt funkar som det ska MVH Fredrik |
||
![]() |
SÄLJES
|
4071 besök totalt |