Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2971 besök totalt |
>>Westfield
om du läser meningen före det som du citerade
OK, jag har missat ett 'r' i förr. Nu förtiden så funkar det inget vidare bra i dagens väl kontrollerade tull. Efter 11/9 så blev det hårda potatis. *---* Angående momsen i USA så är varor beställda via internet befriade från den & priset som anges ska vara momsfritt i webshopper. Detta pga att de tydligen inte riktigt vet hur det skall hantera frågan då momsen varierar mellan delstater. En från USA som var hemma hos mig i sommras sade att om han beställde sin mat via internet hos butiken han brukade handla från så slapp han momsen & fick varorna ihop plockade i en låda men hade han gått ner och handlat manuellt som vanligt så hade han fått betala moms på varorna. _________________ ![]() |
||
![]() Det man i så fall kan göra, är att få privatpersonen att sätta ner värdet på paketet till något lite lägre, men inte orimligt. T.ex. $150 pryl blir $90 istället, vilket är nästan hälften av tull+moms beloppet här hemma. Tullen är inte dum, men ibland har man tur att få någon tullexpeditör som inte tittar så noggrannt, men detta är en chansning.[/quote] Jag vet en kille som fraktade en motor från USA värd ca: 400.000 i butik och han skrev begagnad motor och värde 400 $ och det gick igenom.. ![]() ![]() ![]() _________________ MackeMaehlum |
||
Jag beställde min T-200 direkt av www.rollcentre.co.uk i England. Kostade för sändare och mottagare + frakt under 2000:- för ett år sedan. Företaget är mycket bra att ha med och göra, vi har handlat med dem ett antal gånger nu och man har grejorna på en vecka. Skicka ett mail till dem om en förfrågan , de brukar vara snabba och svara. Vet inte vad pundet står i idag men de tar för T-100 £119+moms och för sändare £40+moms. T-200 kostar £129+moms och £40+moms för sändare. Tror momsen i England är 17%. Kommer inte ihåg frakten men det kan ha varit £5.
/Patrik Norrman |
||
Synd bara att rollcentre har gjort nybörjarmisstag 1 när de gjort hemsidan, har man inte Flash-plug-in så kommer man ingen vart, finns ingen klickbar länk... Vill de sälja grjer eller lika webdesigners med balla saker osm ingen bryr sig om? Finns flera exempel på företag i Sverige också som gjort denna miss, förstår de inte att det är konkurrenten som tjänar på det? _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2971 besök totalt |