Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 9109 besök totalt |
6:48 på ringen, klå det om ni kan!
Nu har alla ringrävar ett nytt mål att jaga ![]() Radical klippte sitt gamla rekord med en gatlegal SR8LM igår. Dom startade hemifrån i England, körde hela vägen dit och satte varvrekordet med samma däck som dom kört dit på. ![]() http://www.radicalsportscars.com/ _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Grym kärra och en grym tid, 8s snabbare än deras gamla rekord tydligen.
Men inte känns det som en gatbil precis. Förresten trevliga options där var till bilen, väldigt lite lull lull och en hel del racetech. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Tja, gatbil nog att registrera, gatbil nog att åka genom halva europa och dessutom (eller framförallt?) kördes den i det registrerade utförandet vilket knappast kan sägas om många andra så kallade gatbilar.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Re:
Dom har gjort det enda rätta om det ska gå fort att hjälpligt gatanpassa en racer. Istället för många andra tillverkares försök att race anpassa en gatbil. Fast dom försöket ju inte ens säga att det är en gatbil utan en trackday leksak som man kan köra till banan & tillbaka om man vill ![]() ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Re:
Riktiga gatbilar ![]() ![]() Eller måste bilen vara en överviktig sak med anti-allt & allt lull lull för att räknas som gatbil ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
ojdå inte meningen att dra igång den diskussionen, här tycker vi nog ganska olika allihopa.
grym bil och tid oavsett vilket, vill ha faktorn är überhög! Får jag med detta avsluta vad som räknas som en gatbil i denna tråd gör jag det nu! ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Jag tror det är dags att vi styr upp det hela. Statens Definitionsanstalt kommer inom kort att lägga ut ett regelförslag på remiss som formulerar följande:
* Vad utgör en gatbil? * Vad utgör en sportbil? * Hur detta presenteras enklast i forumdiskussioner. Själv skulle jag gärna pendla till jobbet i en SR8, men det är ju jag det. |
||||
Visst allt går bara viljan finns, kan dessa kan radical väl oxå, har för mig det gick att få vinterdäck som tillval direkt från KTM/Xbow lite ball faktiskt. Och jag vet att jag överdriver men med en rejäl
![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
*Burr* Fick en känsla av att åka sittlift helt plötsligt... ![]() Fast i expressfart. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Re:
Mer snöskoter i full fart på sjöis. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
Jag med, men knepigt med speedbumpsen i garaget på jobbet, så jag tog det näst bästa idag, min Westfield. ![]() ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Re:
Jo... ![]() Har tre bilar, en ska bort. Så får vi se vilken av dem det blir. |
||||
|
||||
Re:
Känns inte som att Nissan har något intresse i att ankla Radical för fusk eftersom Radical varit snabbast länge, och jag tror inte riktigt att de riktar sig till samma målgrupp... ![]() _________________ Axel Tanner |
||||
Radicalen är fräck.
oavsett gatstatus eller ej. Den kördes ju iaf ner dit ju. MEN...... Vilket jäkla tjafs om GTR vs alla andra. Kan det inte hållas till den tråden endast. Man kan ju snart inte läsa en enda annan tråd utan att måsta höra ditten och datten angående GTR eller Porsche. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Grymt, men jag gillar Top Gears definition av gatbil:
"To be eligible to appear on the Power Lap Times board, a vehicle must be a road-legal production car and must have sufficient ride height to clear a standard speed bump". Sen är väl knappast 30 timmar drifttid mellan renoveringarna, så gatbilsaktigt heller. Men det är en jäkligt imponerande motor, 455hk och endast 88 kg!! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 9109 besök totalt |