Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2232 besök totalt |
Världens snabbaste brandbil - Nissan GTR pa ringen
http://www.dn.se/nyheter/sverige/var Säkerheten framför allt. ![]() Vad innebär det att "utryckningstid är nu under tre och en halv minut oavsett var du befinner dig på banan"? Har de redan flera fordon, eller far de nu köra i motsatt riktning (till skillnad fran när Lauda kraschade)? _________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||||
Gäller Nordslingan, detta ämne har redan avhandlats i den extremt korta GTR-tråden för ett tag sedan
![]() ![]() |
||||
Re:
95 sidor... gaaahhh... jag har ett liv (eller naja, iaf ett jobb ![]() _________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||||
Undrar hur snabbt de brukar vara på plats med personal vid "vanliga" armcobesök. Hur snabba som bäst och hur långsamma som värst? För t.ex. att de får ut folk med flaggor känns som det är bra att det går relativt fort.... Har de kameror över hela banan? Eller ska någon som är på plats alt. råkar komma fram till platsen först ringa in händelsen?
_________________ ![]() |
||||
Re:
Min erfarenhet var med en god vän som satt i räcket i Brünnchen. Jag satt i passagerarsätet och vi klarade oss utmärkt men bilen gick det lite värre med...En mc-kille "streckensicherung" stannade efter några minuter han gav mig en gul väst som jag stod och viftade med i högerkurvan i Brünnchen. Därifrån ringde jag till banpersonalen som kom dit men det tog cirka 15 minuter ![]() |
||||
Re:
Inte alls en galen tanke Magnus, många som är där och kör ofta har faktiskt med sig en gul flagga i bilen för att snabbt kunna säkra situationen vid egen eller annans olycka. Själv har jag använt en extra gul varningsväst som gulflagg vid ett tillfälle, bättre än inget. och just varningsvästen är det krav på i Tyskland, ja. _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Re:
Detta med gul väst är nog på gång i Sverige snart tror jag. Hämtade en lånebil från Renault igår och i handsfacket ligger det en gul väst ![]() ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2232 besök totalt |