| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Laddtrycksproblem Mitsubishi EVO 3
|
1663 besök totalt |
|
Hej alla hjälpsamma trevliga människor! (Hoppas jag hehe) Har strul inför bankörningen på mantorp nu på torsdag! Första gången på bana för evo 3an iår o e ju sugen som bara den! Kopplat in en pysventil för o reglera laddet men nu så vill den inte hålla laddet uppe! Justerar och får d till önskat laddtryck och direkt efter den kommit upp i säg 1,2bar så sjunker trycket ner till original 0,6-0,7bar igen! Jag vet att ventilen är kopplad rätt och WGn är bytt men det blir samma problem med båda WG. Någon som kan ha en aning om vad som kan vara fel på aset?! MVH Pontus _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
|
_________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
|
Är det bara mekanisk laddstyrning eller är det elektronisk oxå på de där moderna spruten?
Iofs är detta en ren "märkesfråga" som bör behandlas på märkesforum men kan ju ha ett visst akademiskt tekniskt intresse från fler, spårar tråden ur så åker den bort. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
|
Det är slangar som går till någon slags elektronisk givare. Finns ju en inbyggd laddtrycksstyrning antar jag.
Borde inte vara det eftersom min polare kör me exakt likadan o den funkar klockrent. Men det är ju såklart en sak som kan vara fel. Jag fortsätter felsökningen så får vi se. Och om någon vet något så får ni jättegärna skriva i tråden eller skicka ett pm. //Pontus _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
|
Re:
Tjena. På min Evo 3:a så har inte jag slangarna till org laddtrycksstyrning i. Den har jag kopplat bort. Tog slangen från tryckröret direkt till "pysventilen" sen in till wastegaten. Funkar hur bra som helt och håller laddtrycket//Jim Lundgren _________________ Jim Lundgren |
||||
|
Re:
Jajemen det sitter en strax innan spjällhuset! _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
|
Re:
En återcirkulerande gjord i plast? Det är väl inte helt ovanligt att dom går sönder och det skulle ju kunna ge det felsymptom du har? _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
|
Du har inte standard avgas och katt på eller? Kan bli för mkt motryck för att orka ladda isåfall..
Annars kan du ju testa att dra bort wg slangen helt och se så den laddar, bara gasa lite snabbt och se vad som händer. Sticker laddet iväg då är de något fel på pysventil eller inkoppling av den. mvh _________________ //StaffanEdvardsson |
||||
|
Fredrik: Utbytt mot en Forge öppen dump så däri ligger ej problemet.
Staffan: Har standard DP och katt på. Men den går ju upp i tryck för att sen inte kunna hålla. Det jag tycker är väldigt märkligt. _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
|
Chippad o 255l walbropump och något som låter som spikningar finns d ingen tendens till.
_________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1663 besök totalt |