| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Samköp från Wiechers Sports (ändrat från HEIGo Autotechnik)
|
11769 besök totalt |
|
Jag tänker plocka hem en halvbur ifrån Heigo och funderar på om någon mer är intresserad av att ta hem något därifrån. Leveranstiden är ungefär 5 veckor. Det går förmodligen att spara en krona eller två om man är fler som beställer därifrån. _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||||
|
Re:
OT: Wiecher har...
http://www.wiechers-sport.de/index.p _________________
|
||||
|
Re:
Ett gruppköp från wiecher hade jag vart med på!
|
||||
|
Mer intressant för mig oxå tror jag
, fick förvisso svar från Heigo att Coupéns halvbur skulle funka på compacten men jag ställer mig tveksam.
Preliminärt är jag PÅ vad gäller beställning i höst från Wiecher. Men nu var det ju inte vad denna tråden handlade om
Re:
Bältessträvan är tillbehör, kostar extra. Heigo har kanonkvalite på sina grejjer _________________ Mats Norlander ------------------- BMW 335 IM ------------------- |
||||
|
Re:
Heigo har det alltså, lite lockande, synd man blir arbetslös och har andra prioriteringar
_________________ Viktor Starkman |
||||
|
Hallå pågar, tänk på följande.
1) Tro inte på Heigos leveranstider, de säger alltid 5 veckor men det är hugget ur luften. Har de i lager går det fort, annars tillverkar de mer sällsynta burar/bågar när de fått ihop ordrar. Till 993 som vi gruppköpte tog det nog 2-3 månader!!!! 2) Tänk på att Heigo använder en tunnare rördimension än vad som SBF/FIA godkänner i huvudbågen (tror det är 39x2mm???). Tyska bilsportsförbundet har certifierat den för användning i tyskland men detta gäller ej i sverige. Ska ni köra med ex. MGCC/MSCC så blir det problem. 3) Annars är det bra passform och hög kvalitet på grejorna. Ganska lättmonterat. _________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||||
|
Re:
Bra feedback, deras hemsida lämnar ju lite övrigt att önska vad gäller information om hur deras burar är byggda. Så Weichers grejjer med 45 x 2,5 i huvudbågen och 40 x 2 i övriga delar är då ett bättre val. Då ska jag ta och kolla med dem istället. Vikken tur att rejsa finns _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||||
|
Mig gör det ingenting eftersom jag tänkt pula med detta efter att bilen är avställd. Så 5 eller 10 veckor spelar ingen roll för min del. Jag väntar på lite svar ifrån Weichers nu angående hur buren ser ut exakt och om jag kan ta det på mitt företag och så.
_________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||||
|
Hart vart i kontakt med Weichers nu och dom är lika tillmötesgående som Heigo och har dessutom produkter som motsvarar SBF/FIA's krav på dimensioner i rör och gods.
Så jag ändra denna tråden till "Samköp Weichers" istället. En katalog över deras produkter med bilder finns här http://www.wiechers-sport.de/Wiechers-Sport_Endverbraucher-Katalog-2009.pdf Ett beställningsformulär finns här http://www.wiechers-sport.de/bestellformular.pdf Själv kommer jag att beställa en halvbur i stål med kryss och H sträva + ett domstreben för bakvagnen. Eftersom jag åker iväg till Mantorp imorgon och ska köra på Knutan på måndag så kommer jag inte ha tid att lägga någon beställning förrän onsdag (kväll) nästa vecka. Den som vill hänga på skall då ha meddelat mig vad han/hon vill ha innan dess. _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||||
![]() |
SÄLJES
|
11769 besök totalt |