Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 13993 besök totalt |
Scuderia Hanseat - Hösten 2009
Förra helgen fyllde jag ar, ganska jämt typ och jag förtod redan innan att det var nagot stort pa gang. Fiskade lite hos en kompis och han sa bara att "du kommer fa den finaste presenten man kan fa". !?!? ![]() Eftersom kursen i var redan är full sa blir det först i höst, men det passar mig rätt bra sa att jag hinner träna lite först och köra in bilen pa banan. ![]() Vet ej om jag är inbokad i en svensk grupp, men det kanske Fredrik kan svara pa?!? (Har iofs inga problem med andra sprak, sa det ska nog lösa sig). Tack alla bidragare!! ![]() _________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||||
Re: Scuderia Hanseat - Hösten 2009
Lyfter den här gamla tråden, för nästa vecka är det dags för Höstkursen. ![]() Vilka andra ska ner? Anna kommer i alla fall att få skjuta upp kursen typ ett år... Gravid... Sorry. ![]() ![]() Nåväl. Jag åker ner i alla fall. Förra året så pajade ju bilen dagen innan jag skulle ner, och vem vet när man får chans att åka igen i framtiden.. ![]() Kör ner med BruksMercan på tisdag kväll (bra att ha en reservbil om nåt går snett där nere..) och kör sedan "min" silvriga Swift från Rent4Ring på kursen. Swiften har inte hunnit gå igenom den trimmning som grabbarna på Rent4Ring hade hoppats hinna med, men dom har lättat den ytterligare lite grann och det duger absolut till mig. (Den är för långsam i Bergwerk och Kesselchen, i övrigt så räcker den rätt bra. Enligt uppgift så har den nu gått under 8.40 BTG, så det var väl själva f-n om jag inte skulle ta mig mot 8.50 i alla fall..) ![]() Här ett videovarv från tidigare i somras, med en av uthyrarna vid ratten: http://www.youtube.com/watch?v=fAX7UBI2Cs0 Hoppas naturligtvis också samla på mig så få poäng som möjligt genom ett snabbt och kontrollerat ballongspår. Har inget särskil poäng- eller placeringsmål, förutom att slå vissa kompisar. (Tjenare Patrik! ![]() _________________ -- |
||||
Det här var intressant ![]() Sorry för OT, men har de alltså lättat den vanliga Swiften som tidigare vägde 1000 kilo med 130 hk? Hur mycket blir nästa fråga? Är det uthyrarfirman själva som kört den under 8.40? ![]() |
||||
Lättad med ytterligare 50 kilo enligt Ralph på Rent4Ring. Han sa faktiskt BTG på 8.30, men det låter helt osannolikt snabbt.. Vi tar båda uppgifterna med en nypa salt tillsvidare.. ![]() _________________ -- |
||||
Tack för alla grattishälsningar
![]() I all glädje över det andra sa tycker jag nog att det är lite trist att jag inte kan deltaga. Hade verkligen sett fram emot det, men jag far väl vänta till nästa ar i stället. ![]() ![]() (PS, den "lilla" har redan fatt aka med "mamma" pa ringen. 6 varv i vecka 8 ![]() _________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Ja va sjutton, här kommer telefonsamtal från Fredrik på morgonkvisten och han berättar om sin bedrift. Grattis säger jag, men Anna då? Hon är ju hemma och är gravid säger Fredrik!
Stort Grattis Anna och Fredrik!!! På något sätt dyker paralleller up till Mr. and Mrs. Smith upp... Hälsningar Anders P.S. Det verkar som jag har gett den lille en åktur på Mantorp också _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Grattis till bedriften Fredrik
![]() och till er bägge för den andra bedriften ![]() ![]() |
||||
Re:
oj, .. Orkar inte skriva ner allt nu, men vi kan ta lite axplock från totalen. Svenskar i fet stil. Sportfahrer: 1. Gustav Berggren, 51 poäng, Porsche 997 4S 2. Filip Larsson, 53 poäng, Maserati GTS 3. Maximilian Kuypers Jr, 55 poäng, Saab 9000 4. Fredrik Åberg, 66 poäng, Suzuki Swift 5. Kenne Rydgren, 67 poäng, Porsche 996 GT3 RS 6. Armand Sander, 68 poäng, Porsche 997 GT3 RS Routiniers: 1. Siegfried Schaller, 44 poäng, Porsche 911 RS 2. Otto Altenbach, 45 poäng, Porsche 993 GT2 3. Pietro Fraschina, 48 poäng, Porsche 997 GT3 RS Winners group: 1. Stephan Köhler, 30 poäng, Porsche 911 ST 2,5 2. Carsten Thieler, 35 poäng, Opel Kadett GT E 3. Jan ostendorf, 42 poäng, MB CLK DTM AMG _________________ -- |
||||
Re:
Är detta vad jag tror det är? eller det kanske är föregångaren jag tänker på som var så extrem? _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 13993 besök totalt |