Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield SEiW 03 SÅLD
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (8478 totalt)
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006

Hoppas du bli klart med bilen till nästa aar... Saa det bli lite banaakning...

Hittade ett ställe som ska fixa till ett jäklar motor till vita Sciroccon nu, som jag kan plockar ihop sen hemma. Finfint... Fast det kommer ju ta sin tid...

Sen kan jag bara rekommendera Formula bromsvätskan till dig, den jag fick av Matthias. Och Ferrodos DS3000 belägg + brembos slitsade. Grymt. Grejarna är ju inte speciellt bra paa vanlig väg, där ta bromsarna lite lagom daaliga, men grymt paa banan efter ett varv!!! Tack vare dom gick det bra med shikanen i Falkenberg o Miata:n lyckades inte ta sig förbi... thumbs up

Lycka till med bilen...

Sniper
Göteborg
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Nu har bilen bytt garage så byggandet har legat nere lite men ska snart ta fart igen då jag nu har närmare till garaget och så väntar jag på delar, generator konsol och silikonslangar.
Startmotorn har jag fått hem den kostade en "Asbach uralt"!

Porsche Cayman -08
Saab 96 -69
Citera
Sniper
Göteborg
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Äntligen är generator fästet färdigt! Generatorn är från en Honda Civic från tidigt 90tal och är liten och lätt. Jag har bytt remhjulet för att passa rempaketet på min 2l Zetec motor.

Porsche Cayman -08
Saab 96 -69
Citera
Christian Hammer
Göteborg
Här sen Feb 2005

Albin,

Vad händer...

Trodde jag var långsam (3 år) men... jag har en del grejor över från mitt bygge om du är intresserad!

Vi hörs!

Westfield SEiW -07
BMW M4 CS -18
Citera
Sniper
Göteborg
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Mitt bygge har liggat i träda men nu är det dags att bygga färdigt min racer!

Det här är en bild på min avgasfläns och jag är på väg att beställa rör från Hansen racing för att bygga mitt grenrör. Tips på rördiametrar, rörlängder och ljuddämpare tas emot tacksamt! (jag har en ide om hur det skall vara men det finns alltid någon som vet bättre! ).

Eftersom jag tänker köra med std insugningsrör till att börja med så måste EGR-inloppet pluggas och ett rör från insugningsröret till luftmassemätaren tillverkas. Det är mycket trångt mellan std insugningsrör och motorhuv och ingången går uppåt! :-(
Att jag inte gör hål i huven beror på att jag tänker göra mig ett nytt insugninsrör och då borde jag inte behöva ett hål uppåt i huven...

Sedan saknas bara lite el och lite vvs sedan skall det gå att provstarta!!!

Jag behöver en stol till och det antagligen ett alu skal och så gjuter jag en insats.
Då får jag stolen som jag vill ha den och så kan jag montera den låååågt.

I planen finns nu mera också helbur! Men Westfields är lite för dyr och det finns en mekanisk verkstad där jag jobbar så min plan är att köpa rör och låta mina kolegor bocka och svetsa!

Porsche Cayman -08
Saab 96 -69
Citera
Sniper
Göteborg
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Efter moget övervägande..... bestämde jag mig att sälja mitt bygge....
Det kom en trevlig kille från stockholm och köpte den han kanske startar en egen byggtråd.
Denna tråden har nu hittat sin ända....

Porsche Cayman -08
Saab 96 -69
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield SEiW 03 SÅLD
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (8478 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande