| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Låg tomgång M20B25
|
689 besök totalt |
|
Låg tomgång M20B25
Har precis startat upp en nyrenoverad M20. Första starten fanns ingen tomgång, justerade tps'en och sedan var den perfekt. När jag hade kört 5 minuter dog den vid en korsning, tomgången hade försvunnit igen. När man startar utan gas så ligger tomgången på 500 varv (varm motor, hann inte prova på kall). Gasar man till så dör den när den går ner i varv. Har lite sprickor på insugsgummit (verkar dock inte vara hål), ska beställa ett nytt imorgon. Innan jag kom på att tps'en stod lite fel plockade jag ur tomgångsventilen och kollade så den gick att röra på. Någon som har en ide på vad som är fel? :-) Ska jag prova att byta tomgångsventil? Funkade innan renoveringen _________________ Emil Ballovarre |
|
Det här är en märkesspecifik fråga som du får ställa i din projekttråd som jag antar att du har här i Våra race- och banåkarbilar".
Alternativt så vänder du dig till ett forum som inriktar sig helt på BMW-relaterade frågor. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Jag låser denna tråd här och tar eventuella frågar via pm. _________________ /Anton Lillsund |
![]() |
Skruva banåkabil
Låg tomgång M20B25
|
689 besök totalt |