| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
hjälp med att välja fälg/däck storlek
|
1373 besök totalt |
|
pga det var så svårt att hitta rätt storlekar R däck till mina 19 tummare så tänker jag köpa mej en uppsättning 18 tums fälgar . på mina 19 tummare så körde jag med 9.5 fram och 10.5 bak . det minsta jag fick på fram där var 255 gatudäck. 265 hade kanske kunnat gå. det var det stora problemet med att hitta däck. där var det oftast 265 eller 225-235 som inte alls gick på fälgen ju. Och 265 toyo R888 var ju bra mycket bredare än samma storlek i gatudäck. nu ska jag beställa 10mm bredare framskärmar men vettifan hur det blir med hjulhuset där. Och jag vill verkligen inte skrapa gummi mot mina kolfiberskärmar. det posetiva nu då med att köra 9.5 och 10.5 är att när mina 295 däck bak är slut så kan jag ta framdäcken och sätta bak ( eftersom dom e bredare än gatudäck? 275 gatudäck gick preciis på mina 10.5) och så köper man nya framdäck på 265 igen och kör med 265 runtom väldigt tillfälligt. men så är frågan om man inte ska bara köra med smalare fram... lättare o få tag på däck gissar jag. 245 kanske duger fint fram? men bak vill jag ha brett brett =) så vad ska man ha isåfall. vad blir 8.5 och 9.5 245265 fram och 265-285 bak väl? sen med offset. på mina 19 hade jag +22 både fram o bak och jag vill minst ha samma breda look på mina 18.. så vad blir det.. +12? |
![]() |
Däck för banåka
|
1373 besök totalt |