Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 17892 besök totalt |
Fortfarande en del bilder på sidan http://www.cargraphic.de/index.php?/
Bara lite små dyrt för en replica ![]() _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Ja vilken sjuhelvetes bil....Bland det överjävligaste jag kört. FRUKANSTANSVÄRT potensial. Jämför jag med min super banpreppade Rs Evo känns det som ett skämt. Otroligt glad att tommy gjorde ett misstag och sålde denna till mig :-)
Vi var ute med Lids 550 hp gt2a idag, tappade knappt märkbart 1-2 bil längder mot slutet. Chassit e sjukt, motorn e sjuk, allt e sjukt. Sinnes nöjd. Nu börjar förädlingen ytterligare! _________________ Andreas Håkansta |
||||
Re:
hehe you bet ! Du får börja din egen tråd då, man blir nyfiken. Nu kommer den gammla Porsche taliban fram dock, glöm inte at det är en S motor där inne. Om "några" år kan den vara värd lika mycket som bilen ;-) Kanske inte den bästa motor för efi konvertering t.ex... _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Re:
Vänta bara till banåkandet och du kommer märka fler bra kvaliter,GT2:an kommer få det svårt... ![]() Håller med Vincent, förädla med eftertanke...denna bil kommer bara att öka i värde.(Bra pensionsförsäkring kanske ![]() Mvh Tommy _________________ ___________________________ Tommy Karlsson Porsche 996TT-02 |
||||
Re:
Å fasen, jag som har beställt neon "under car kit" och diod spolarmunstycken ![]() Kommer att förädla i denna mån; *Fortsätta serva hos Levin, då det finns en väldigt fin dokumentation på allt. *Lägga en ny lack med xxx lager klarlack *Lacka buren invändigt. *Mackan/spjuvern ska få special tillverka bells till framoken, så man slipper org(sprickbildnings) skivorna. Tanka, köra, tanka, köra. tvätta :-) osv.... Ni kommer garanterat att få se bilen på pcs träffar och även med www.stacc.se under nästa sommar! Just nu ska jag lära mig att köra bilen på gatan. Sen kommer det sakta men säkert att i slutändan köras 99% bana. Enda problemet är att min sambo också ska kunna köra bilen på bana, just nu sätter sinterkoppling och det raka pedalstället till det lite för henne.... ![]() ![]() _________________ Andreas Håkansta |
||||
haha jag som skulle genast föreslå ett motor byte mellan våra bilar (I live in a dream world !)
Vi ses nästa sommar då och ja, du har säckert märkt at det blir en hel del tankning med denna bilen. Nästan värt at börja köpa olja på termin heller ngt _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Re:
Finns ett alternativ till på lite närmre håll, Häggenäs 993 GT2 kopia. Den är mycket välbyggd och inte sparats på krutet någonstans. Vet att Jonas själv tänkt åka med den i höst (kursen bla., blir väl en 1080º denna gången i Flanzgarten..) men som jag förstod så är den till salu senare i höst. Har ingen uppfattning om din budget men jag tror att denna ligger runt 600'. Jäkligt fräsch..........kom på att jag har ju ett (halvtaskigt) kort på den: ![]() Å Vincent, aldrig att jag kallar den för "her"........... Tomas _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 17892 besök totalt |