Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Fyrkantsrör är Woodys priser riktigt normala !?
12351 besök totalt
alfaboxer
Huddinge
Här sen Sep 2004

Trådstartare

Var nere på Woody i Huddinge och skulle köpa vanligt fyrkantrör 25x25 mm för att svetsa lite prylar till racern.
Tog ett rör på drygt 5 meter som vägde kanske max 2 kg och begav mig till kassan.
1050:- kronor eller 198:- metern skulle jag få betala. Höll på att ramla omkull. Tjejen i kassan förklarade att priset på järn stigit mycket på sista tiden.
Jag tyckte inte det kändes riktigt ok just då, så jag tryckte tillbaks röret i hyllan.
Men för att inte bli helt offtopic så är frågan. Vet någon om det finns billigare att köpa i stockholmstrakten eller är det bara att svälja surt och betala ? Skulle nämligen behöva köpa lite mer material i järn och stål.
Hade jag fått lika mycket betalt för mina 2 skrotbilar så skulle jag vara en nybliven miljonär idag.

Sverige
Här sen Aug 2003

Kikade hos tibnor & det som gått upp det sista är rostfritt.

25*25*2 kostar 39:- per meter plus moms

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
hauge
Eslöv
Här sen Apr 2006

mja...vet ju förståss inte var man kan tjöpa i stockholm, men ocker låter det som.

Jag köper här i skåne på begagnathyllan (nya, men har legat utomhus så man får slipa ytrost på dem) på stena metall för 12 kr/kg (senast för en månad sedan, då var det rör 34x3). Möjligt att priset gått upp.. har för mig att det gick på 8 eller 10 kr/kg förra sommarn.

oavsett om det gått upp eller inte så för tre år sen tror jag det var så gick det på en runt 40 kr/kg för profiljärn när jag köpte nytt på samma ställe

snabb räkning ger ca 1.2 kg/m (25x25x1.5 med en densitet på runt 8 g/cm^3)
=> 1050/(1,2*5)=175 kr/kg =>Bra avans hos den firman

Åstorp
Här sen Jul 2004

När jag bygde min sjua för några år sen betalade jag 9kr/lpm för 25x25x2 och 7kr/lpm för 20x20x2

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Stick ner till Huddinge stål på Björkholmsvägen.
Bara att knata in på där och säga att du behöver lite fyrkantsrör.
Det brukar funka bra.

Annars kan jag fixa det nästa vecka thumbs up

Anders Bisting
Citera
alfaboxer
Huddinge
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Tack för tipsen 9:- eller 198.- meter talar sitt tydiga språk. Tack även till dig Dude bor ungefär mitt emellan båda företagen så valet är glasklart.. :-)
Trist bara att en kedja som Woddy profiterar på folks godtroghet. Blir så jävla less på att bli dumlurad.
Snålköpte faktist en stuvbit på 1,5 meter för 300 spånn. Men hädanefter så tänker aldrig mer besöka Woddy Huddinge.
Tyvärr bor jag bara c:a 800 meter från skojarna, och det känns tråkigt att man inte skall kunna lita på sina lokala företagare.

12351 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande