| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Skyddsbur till Fiat 126?
|
1021 besök totalt |
|
Skyddsbur till Fiat 126?
Hej! Har letat men inte hittat nån som tillverkar burar till fiat 126! Så det blir till att lämna den till någon som får bygga den på plats! Så tänkte höra om någon vet nån som är händig med detta som håller till i närheten av västerås/örebro/katrineholm? MVH/Jon |
||||
|
Finess i Eskilstuna bygger väl...de knäckte till en båge till Caprin bara på mått jag tagit själv också.
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
|
Re:
Tack ska du ha! Ringde finess och jag ska dit med bilen nästa vecka så skulle dom skräddarsy en bur åt mig!
Aha! Har ju 20mil enkel resa till Karlstad! Hade tänkt att svetsa själv men TIGsvetsar är ju rättså smarrigt! Men vad ska du ha för det isåfall?
MVH/Jon |
||||
|
kan du passa in alla rör så blir det inte så farligt med pengar, du kan dock inte punkta ihop dom för då kan jag ej helsvetsa över allt..
ska jag passa in rören och svetsa dom så blir det lite mer pengar då det är lite jobb, men inga ofantliga mängder, runt 5000:- då gasen inte är det billigaste samt att det är lite tidsödande. med inpassning då alltså. Edit: sen beror det ju på mängden rör också, om du ska ha kryss i bakrutan eller sidostötta, rör till fjäderbenstorn fram, kryss eller 2 strävor i dörrar osv.. rallyprodukter skulle ha 20lök (om jag inte missminner mig) för att svetsa i en grupp h bur i en 240, men då är den ju certad
(Svetsar bättre än fader enligt han själv och han har licens, jag har inte haft $$ att ta den själv än) _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
|
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Skyddsbur till Fiat 126?
|
1021 besök totalt |