Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
J. Palmer har handlat lekstuga
882 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Före detta F1-föraren Jonathan Palmer har tillsammans med ett par kamrater köpt lite lekutrymme: Brands Hatch, Cadwell Park, oulton Park och Snetteron.
Tanken är tydligen att fortsätta driva dem som racerbanor och få racen intressanta för publiken. Min första tanke är väl att de borde se till så att man inser att man är i närheten av banorna när man är på väg dit. Brands Hatch kan man nog passera om man nyser vid fel tillfälle.

Åmål
Här sen Mar 2003

Spelar det någon roll hur illa det är skyltat?
Lite av det problemet finns nog på flera banor, men har man bestämt sig att man skall åka och titta på tävling så måste man ta reda vägen dit i alla fall?
Det är nog inte många som spontant åker in till en racerbana nuförtiden, eller är jag ute och cyklar?

Hoppas Dr Palmer ser mer till hur racing-entusiasterna upplever tävlingarna på plats sitället, och låter oss åskådare komma närmare ekipagen.

Jobbade i London förra sommaren när Englands GP gick av stapeln, och eftersom jag visste att allt man skulle få se var igenom ett stängsel, så lät jag bli att åka dit....... (sån är jag).
Tog istället tillfälle att åka på entusiasm tävlingarna, där man kan strosa runt i depån och komma i samspråk med förare och mekaniker, samt studera bilarna lite bättre.
Mycket roligare!

/LOLA-Christian
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Christian Carlsson skrev:
Spelar det någon roll hur illa det är skyltat?
Lite av det problemet finns nog på flera banor, men har man bestämt sig att man skall åka och titta på tävling så måste man ta reda vägen dit i alla fall?
Det är nog inte många som spontant åker in till en racerbana nuförtiden, eller är jag ute och cyklar?
Nog sjutton tycker jag det är trevligt att veta att jag har tagit av vid rätt avfart från motorvägen. Att man har en ungefärlig hum om vägen är inte alltid detsamma som att man hittar.
Jag gjorde ett rundsvep i fastlandseuropa för nåt år sen ( http://62.127.255.50/kalender/lazzat/reportage.asp?id=123&typ=4 )och hade prickat in ett antal banor efter vägen, men vissa av dem var inte helt lätt att hitta eftersom skyltningen är dålig. Är det F1 man ska på så kanske de sätter upp skyltar i omgivningen, men ska man på gräsrotsracing så är det sämre ställt med den saken.

Jag håller självfallet med om att depåer ska vara öppna för publiken att ströva i. Däremot tycker jag det är viktigt att andra än racing-entusiaster hittar till banorna. Hur ska man annars bredda intresset?

882 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande