Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2009-09-10 TPC Anderstorp kvällskörning 17.00-20.00 | 2 besök senaste veckan (5683 totalt) |
Ja vad ska man säga , vilken underbar kväll vi hade
Tack alla som kom och körde och framför allt ni som förbetalade så att träffen blev av Det är så här en kvällsträff ska vara , mycket folk , goa bilar och härlig stämning i depån . Hoppas att alla fick kört mycket nu innan vintern Min och kvällens höjdpunkt var när jag fick åka med BoOST volvon , efter nåt varv så blev det race mot Qvarnis som körde Audi R8 V10 , jag säger bara en sak vilket race det blev Alla som vart där vat hur det slutade Fy fan vad det gick undan i volvon Tack Mats min puls är fortfårande hög Tack Karl B. för en go fajt i många varv Trodde inte den gamla Porschen gick så bra Tack alla och vi kör på nästa år igen Jag hade skitkul hela kvällen _________________ --VVTS-- |
||
Nöjd här också! Väldigt trevligt var det och riktigt kul med lite blandade bilar. Jo, det var kul att leka med dig med, porschen är snart inkörd också så man kan börja gasa (slog om till 27000 under ett av våra varv...) Kör gärna med er igen! _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
Första gången jag körde med min skabbiga 164'a på bana och första gången på 5 år soom jag sjäv kört på bana, kanonkul och väldigt lärorikt!
Kommer tillbaka nästa gång med blodad tand och åtgärdade "barnsjukdomar" (tydligen finns det sådana även på en gammal välutvecklad veteran också ). Med lamelldiff och annan utväxling så blir det nog bättre körbarhet (högre topphastighet än 210km/h) och bättre fäste ut i och ut ur böjarna! Tack för en bra arrangerad banträff //SM _________________ Simon Marmander Busbil; Volvo 164 TURBO. 526Whp, 724WNm B30. (förra 164:an.. 644hk 808Nm volvo b30) |
||
Tack för en bra träff !!!
Var riktigt kul å köra ...hoppas ja inte var ivägen allt för mycket..... Första bankörningen som allt kring motorn lirar som det ska ... Så det var väldigt lärorikt nu när man fick lära känna bilen ordentligt ! På slutet gick det faktiskt så fort så nästa problem dök upp.....gat däcken lämnade in > och led också av utväxlings problem varvade ur 5:an ganska fort på rakan.... Men mina mål blev uppfyllda då ja nu fick vinterns arbetsorder: Servo, kort styrväxel och r däck see you 2010!!! _________________ Fredrik Pettersson Ford Escort Mk1 20v TURBO 522hk/622Nm |
||
Instämmer - tack för en trevlig kväll!
Tyvärr hann jag bara köra upp runt 15 l soppa (vilket iofs ändå blir ett gäng varv när man inte har så mycket att släpa på), dels för att jag fick för mig att jag skulle fixa till hastighetsmätaren först (vilket jag iaf lyckades med), men främst för att oljan (fortfarande) blir för varm efter några varv. Hade iaf trevligt, och lyckades insamla en del information inför kommande skruvande! Lyckades även känna lite på gräset, förresten! Någon gång ska man väl göra det också... Började bli seg i skallen och gick på för sent och för fegt, så baken blev otålig och försökte köra om mig. Hävde det, men fick för mig att det var en bättre idé att köra lite off-road än att stanna på tvären mitt i kurvan. Trodde regskylten fram skulle bli ett av de första offren till banåkagudarna, alternativt att rörbågen under växellådan (5 cm frigång) skulle bli lite modifierad - men allt jag har hittat är lite gräs på nedstickande objekt under golvet. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
_________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||
_________________ Mats Ivarson |
||
Direktlänkar till två filmer:
http://www.youtube.com/watch?v=cd4Vy http://www.youtube.com/watch?v=AZSP0 _________________ Jesper Alm Banbilen blev en barnbil |
||
Jag hade ju fullt upp med rattande och skruvande, så jag tog mig inte tid till fotande förrän efter sju. Och min kamera gillar inte brist på ljus... Notera wunderbaumarna Lika bra som någon g-kraftsmätare jag hört talas om. En överstyrande Ford... och en understyrande. Ingen som fick med det bruna eländet till Porsche när jag själv körde? Min och Karls lek bör ha gett ett och annat spektakulärt fototillfälle. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
P.P.
Kul att du just fick med och noterade Wunderbaum-klasen/G-kraftsmätaren, polaren och jag diskuterade kring hur många G det kunde varit i kurvorna och konstaterade att det bör varit över 1G i dom mest doserade, uppskattningsvis var vinkeln på klasen över 45grader iaf. Nästa år ska den luta mer! Kan säga att det är väldigt "speciell" karaktär på den bilen (för att inte säga usel väghållning), väldigt orolig i fram och bakvagn både på rakorna och i kurvorna, svetsdiffen är nog en av dom större bovarna, det går knappt nudda gasen förrän man är rakt ut ur kurvan. Gick på ytterst lite i utgången och vips fick man vänt färdriktning. //SM _________________ Simon Marmander Busbil; Volvo 164 TURBO. 526Whp, 724WNm B30. (förra 164:an.. 644hk 808Nm volvo b30) |
||
Tack för att vi fick vara med och åka. Gröna BoostVolvon går ju sjukt bra:) Rattas väl oxå med mycket attack. Vi åkte 1.52.xx ganska stadigt och snabbare än så ville bilen inte gå med (lite) säkerhetsmarginal för då släppte det mest överallt. Tack för en kul kväll!
_________________ Joachim Qvarnström |
||
Tack för en riktigt rolig kväll, första gången för mig på bana men definitivt inte sista:P
Ingen som fick lite bilder på mig i min silvriga A4? Kanske inget att lägga upp på sidan men jag skulle gärna vilja ha om det finns... _________________ Andreas Nilsson |
||
Har för mig att jag hittade fler filmer än de två ovan när jag sökte på YouTube...
Här är iaf en liten snutt där jag åker förbi på start/mål-rakan: http://www.youtube.com/watch?v=u5msBfPGXFY _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
Inte ens jag har bilder nog på min egna bil. Faktum är att jag har rätt lite åkbilder på den. Och eftersom jag fått låna Karls bil att köra SS med (och då var skämmigt nära hans egna tider ) tyckte jag inte det var mer än rätt att han fick ratta min så jag kunde fota lite. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Jag tror det är slut med bytlånande nu, nästa gång lär du säkert vara snabbare än mig på en given sträckning! Trevlig och mycket välkommunicerande åkdon har du! Får den bara hålla ihop är den ypperlig, inget som bråkar med en när man kör, utan talar tydligt om vad som händer. Går att hålla bra tempo med den. 1.57,61 körde jag, du var kanske 1-1,5 sekunder långsammare med mindre effekt (som ju spelar roll på åsen). _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
Hålla ihop... Hahahhahahahaha (utläses som riktigt psykbrytskratt). Jag besiktigade igår, det verkar som om mina 350 mil landsväg, 2 banåkningar och 2 slaloms gamla bärarmar är redo för utbyte
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Det var väl på det stora hela det jag hade att bjuda på i bildväg.
Träffupplevelsen som sådan hamnar i bilbyggartråden, men två saker att förbättra: Besiktningstiden. Jag var på plats 16,10 och var betald, anmäld, försäkrad och med tömd bil 20 min senare. 17,30 var bilen besiktigad. Kändes liiiite segt att vänta. Bärgningsförfarande: Att hitta gulflagg efter rakan och sen inte se nån avåkning på kommande varvet är lugnt, är det lite folk som flaggar så är det. Men att komma runt gamla startkurvan med fullt fyrhjulssläpp och utan förvarning hitta fyra parkerade bilar på innern lagom där jag hade landat vid ett toksläpp och påföljande retur kändes sisådär. Om deltagarna själva skall sköta bärgningar, utarbeta ett system för hur det skall skötas. Annars hade jag i vanlig ordning hur kul som helst _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Eftersnack 2009-09-10 TPC Anderstorp kvällskörning 17.00-20.00 | 2 besök senaste veckan (5683 totalt) |