| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Biltrailer 1300kg
|
1428 besök totalt |
|
Biltrailer från Sävsjösläpet årsmodell 1992, 9 ägare inklusive mig. Välanvänt men i bra funktionellt skick. Genomgånget el, hjullager, bromsar tidigare i sommar. Besiktigat utan anmärkning 2009-04-30, Nästa besiktning 2011-04-30. Skattevikt 1300kg, Tjänstevikt 370kg, Maxlast 930kg Registrerings nr GEX 999 Pris 14000kr Se bilder och mer info på http://www.teamseven.se/tillsalu.htm |
||||
|
Längd/bredd på lastytan (hur höga är skärmarna)?
Lastningsprocedur: Koppla loss och tippa (med små ramper) eller kopplad till bilen och långa ramper? |
||||
|
Re:
Flakets bredd invändigt 175cm Flakets längd invändigt 350cm Sidornas höjd på flaket 20cm Flakets last höjd ca 45cm om det står helt i våg. Längd på ramperna 200cm Bredd på ramperna 25cm Jag har haft ett par träreglar på 4,5cmx20cmx100cm för att få en mer plan vinkel och därmed kunnat lasta mina supersevenreplikor utan att koppla loss släpet från bilen. |
||||
Det är samma typ av släp som jag har Niklas ( som du har lånat ) /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
|
Re:
Tyvärr så får lyxen vänta lite för egen del men det skadar ju inte att släpet får den uppmärksamhet det förtjänar. Man måste inte ha 2tonsläp och tung pickup för att transportera räserbil. Det går utmärkt med pundarkombi och lite överlast .
|
||||
![]() |
SÄLJES
|
1428 besök totalt |