| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Diff fråga ang BMW e46? På med en M5 diff?
|
3453 besök totalt |
|
Skall börja bygga min första BMW det är en E46 ci (328) Har en 600hk motor som står och väntar.. Det som jag inte är helt säker på är vad jag skall åka för diff? Funderar på att åka M5 lamelldiff, Några andra ider? Mvh Leif (nybörjare på RWD
|
||||
|
Re:
Vilken diff från en e30 skall man ha då?Måste ju vara med någon form av diff broms. Jag tänkte på en M5 diff från en E34.. |
||||
|
Re:
Jag har en bromsad diff från E30 (325/M3), dvs 188 huset i min E46:a, långt ifrån 600hk men det går att få dit den om du bygger om bakre subframe. Se i min biltråd hur jag gjorde. om du inte bygger om innanmätet i din org E46 klump och använder BMW Motorsport eller Quaife så måste du modifiera subframen ganska ordentligt för att få plats med något annat. Ett annat alt är att köpa en bakvagn från M3E46 (subframe/drivaxlar/diff) och bulta på. Här är lite om BMW diffar: http://www.metricmechanic.com/pdfs/m _________________ Patrik Skoog |
||||
|
Leif, du måste ha en tråd om din bil för den här typen av frågor i den här forumdelen. Såhär står det i reglerna, se speciellt den röda texten:
"Skruva banåkabil" är INTE ett ställe för tekniska frågor gällande: Bruksbilar / strippenbilar / showbyggen / hobbybilar som byggs enbart för gatkörning Detta är ett ställe för tekniska frågor kring din racerbil eller gatbil som körs på bana åtminstone någorlunda regelbundet eller som kommer göra det framöver. om du har en fråga som inte är 100% uppenbart banåkarelaterad så krävs det att du berättat om bilen och vad den används till i en tråd i "Våra banåkabilar" och att du lagt in länk till den tråden på sidan "Inställningar" under "Min biltråd här på Rejsa". Märkesspecifika frågor tas antingen i din banåkabilstråd eller på ett forum som behandlar valt märke.
_________________ Magnus Thomé
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3453 besök totalt |