Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2180 besök totalt |
Ha, det tog några timmar, men nu så...1990 hade Consolidator (Thulin och grabbarna?) en 917/30 på plats på Mantorp, och man körde även några uppvisningsvarv på luncherna. Bilen syns på bild i Automobil nr 12/90 (på en gruppbild skymtar även ett par låga 944:or, Fredriks cup? och en gul 924 med GTR-skärmar vilket bör vara Pär H:s).
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Rädd för att det är så...Många intressanta bilar kom hit då, och fler ändå försvann när de verkliga pengarna skulle fram.
Å andra sidan finns det ju faktiskt en massa godbitar ute i landet som aldrig syns. Vad är det han heter, i Halmstad...Greger Petersson? en polare hyrde en S40 Supertouring av honom en säsong. Lagerlokalen den hämtades i gick inte av för hackor om jag förstod honom rätt. Gott om F1, standard och sportvagnsracers var det. Samma polare plus en kompis till honom hamnade i Borås när de skulle mässingsrör till nån barinredning. När säljaren upptäckte att de åkte M5 Touring och att det låg ½ formel Ford i bagagen (skulle sitta på en vägg i baren, större och billigare än en tavla) kom snacket igång. När det visat sig att de var entusiaster, med RS och Caterhams i garagen, tog firmaägaren med dem längst bort på sin tomt. Där låg en annonym lada, med många lås på, och i den stod rad på rad på rad av väldigt exotiska formel och racersportvagnar. På frågan om att få ta dit några få, noga utvalda, intresserade vid ett senare tillfälle avböjdes det vänligt men bestämt. Detta var bara för ägaren att se på. INGET annat. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Enligt den här sidan så ska bilen ha funnits kvar i Sverige 2002 i alla fall...
http://962.com/registry/917/ Vad jag hört så "räddades" en del av Consolidators bilar kvar i Sverige genom att gömmas undan lite här och där...men vilka eller vem som äger dom idag vet jag inte. (en kompis till mig höll till i garaget i Malmö där Consolidator tidigare haft sin samling och några bilar fanns kvar rätt länge där...). _________________ /Patrik Rylander |
||
Det finns många såna lador i det här landet; någonstans i Värmland finns t ex en med åtskilliga Lotusar i... Och i Lerum finns en, och i nordvästra Skåne finns än... mer säger jag inte och så mycket mer vet jag inte ![]() Lite tråkigt är det ju att få av oss någonsin får se de där bilarna - av flera skäl vill ägarna inte ofta öppet deklarera (bra ordval? ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
_________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
finns o köpa för nästan 1400:- här http://www01.exoto.com/Collectibles/
ok.. inte riktigt samma sak, men *VILL HA* ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||
ScannaScannaScannaScanna Villhabildvillhabildhabildhabildhabild *Smileydärtunganhängerlångtut* ![]() _________________ Pär Hylander |
||
Alltså, det är en bild över depåområdet, och ibland alla tak syns ett gult med bekant profil, och tittar man sen noggrannare syns de aningen bulkiga skärmarna. Du har inte tidningen gömd i någon låda?
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2180 besök totalt |