| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
fjäderben fram på golf. felmonterade?
|
5316 besök totalt |
|
Bil= En golf2 med sellholms ben Hejsan! har ett litet funderingar om allt är rätt med min fjäderbens infästning. Var när jag bytte däck på bilen som jag upptäckte att det var väldigt "glappt" ni får se på bilderna! för som dom säger en bild säger mer en tusen ord! Bilen står på backen.
Bilen hängande.
Men jag kan lätt bara trycka upp hjulet så att den hoppar upp en bit som på bilden.
Någon som vet om detta är rätt eller fel? hoppas jag postade rätt!är ett blåbär här:P |
||||||
|
Re: fjäderben fram på golf. felmonterade?
Det ser rätt ut monterat, men slitna på gränsen till slutkörda övre lagringar. _________________ Roland Johansson |
||||||
|
Benen inhandlades nya och har knappt körts. är så på båda sidor kanske jag skulle skrivit med! |
||||||
|
Monteringen är riktig. Fjäderbenet sitter bara upptryckt i tornet. I vissa bilar är ju fjäderbenslagringen fastskruvad men inte på en golf 2.a.
Däremot ser gummit i bussningen ut att vara något mjukt, dvs stort avstånd mellan torn och talrik. Är det originallagring? De brukar inte hålla så länge med ett hårt chassi. Varken lager eller gummi/vulkning. _________________ David Jovén BMW M4 BMW M3 3,2 -96 Såld |
||||||
|
bytte du topplagringar då? _________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
|
Ja det gjordes.(inte jag som gjorde det dock) |
||||||
|
Re:
Jo tänker samma sak är en Grupp E golf nämligen!kanske inte lättar så ofta men "plötsligt händer det!" |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
5316 besök totalt |