| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Bättre bromsar till E36 M3 och coilovers
|
6373 besök totalt |
|
Jag har kw v2 coilivers och 6-kolvsok med 335mm skivor till salu. Passande e36. Finns tråd finns här i säljes.
_________________ Peter Öberg Volkswagen Baywindow wankel awd projekt Volkswagen Passat coupe -73 Audi A3 2.0t quattro Diverse choppers |
||||
|
Jo fjäderben från m3 passar på övriga e36or.
Det ända som skiljer är att infästningen till kränghämmaren sitter uppe i fjäderbenet på m3an så du får köpa ett annat stag till den som är lite längre. Mvh Daniel _________________ Daniel Carlsson |
||||
|
Re:
orginal E36 krängare fram passar fint att koppla som på M3 den blir bra mycket styvare av detta & följer man upp med en 20mm bak från en M3 så funkar det fint. Vilken prisklass hade du tänk på chassit 5k,10k,20k eller uppåt _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
På min E30 kör jag en krängare från en E30 Cab fram den är 21mm sen har jag tagit upp ett nytt hål för staget 20mm längre in. Den är sen kopplad till fjäderbenet som på M3 för bättre utväxling. bak har jag monterat en krängare från Z3M den är 19mm har gjort nya justerbara infästningar för krängstagen bra balans i bilen med detta kan med min fjädersättning justera mellan över & understyrning. Kör idag med följande fjädervärden fram 100N/mm bak 120N/mm _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
Jasså, det blev e30 efter salget av e36 M3n
Hva med et sett K-sport coilovers? Det funkar hyfsat bra på vår e30 i alla fall (som du säkert har hört av Kenneth.) Bra pris fikk vi ochså. Vi kör med orginal E30 325 bromsar med Ferrodo ds2500 och extra kylning från fronten, den har gått 65 varv på ringen hittils i år och funkar kanon (Vi har foresten 2 stykken luftintak i glassfiber liggande i våran verkstad som jag tror tilhörer dig??) OT: Vi åker ned 17-20 okt til Ringen för at hämta hem E30n
_________________ - E30 325 - 8.17 BTG
|
||||
|
Magnus; Ja, blev lite sugen på en "ny" bil, men har blivit pappa nu, så har inte hunnit med att skruva på den, så jeg får komma starkare tilbaks i 2010...
Har funderat på K-sport, och har pratat med GS ang. detta. Kommer nog att köra med orginala M3/compact bromsar med Ferrodo, men hadde kanske hoppats att nån hade nått liggande å skräpa i garaget..
Ja, det är mina luftinntag. Får vel komma och hemta dom en dag.. God tur til Ringen!
Michael Bäck; Tack för info! Har ni bilder på hur det ser ut på din bil? Jag har monterat krängare från Eibach som är för E30 M3. _________________ Raymond Andersen |
||||
|
Re:
Kör med D2 chassi på min det funkar fint Så här ser det ut fram
bak ser ut såhär
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
Håller vinkellänkarna?
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
|
Re:
Japp dom håller riktigt bra kräver ju lite service i form av rengöring & uppsmörjning emellanåt de de är helt okapslade. Har kört mellan 500-600 mil sen jag satte i dom våren 2008 & har bytt ut en som började bli glapp helt ok med tanke på att dom bara kostar 50:- /st _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
Samma som vi har som grund på vår ERCup bil.. Vilka topplagringar använder du fram? Vilka länkarmar använder du fram..och sitter dessa i original infästning? Vilka spindlar använder du fram? Vilka bussningar använder du fram och bak? \matz _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||
|
Re:
Nu så har jag: -topplager = orginalt -länkarmar = från E36 M3 3.2 och E30 M3 infästning -spindlar är från E36 M3 -bussningar är orginalt Men det är ting som satt på bilen vid köp. _________________ Raymond Andersen |
||||
|
Då har jag en ide om vad du behöver för att åka bana.
Återkommer snart med en lååång lista.
Monterar du själv? Vi kan montera väga och göra hjulinställningnar för bana. www.snowdragon.se \matz _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||
![]() |
SÄLJES
K: Bättre bromsar till E36 M3 och coilovers
|
6373 besök totalt |