Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1520 besök totalt |
Varför använda audi ventilfjädrar i bmw?
Jo jag har hört att det går att använda ventilfjädrarna från audis 1,8t motor till bmws M20 motor "E30 modellen 325" är dom fjädrarna hårdare eller tål dom bara mer värme? någon som vet.. ska lägga i vassare kam och byta fjädrarana och tänkte lösa fjäderbiten på småländskt vis har inga audi fjädrar så jag vet inga mått hade varit enklare då... _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||||
Tyvärr kan jag inte svara på din fråga men måste undra varför du inte kontaktar tex Köhler racing eller MotorNord och köper fjädrar till rätt bil direkt eftersom du ändå inte har Audifjädrarna?
MVH Jonas Ps tänkte till lite, kan det inte vara så att Audins fjädrar är såpass små att dessa monteras i originalfjädrarna och att man kör med dubbla fjädrar? _________________ Jonas Edling |
||||
Det sitter dubbelfjäder orginal. Anledningen att jag tänkte på audi fjädrarna är att 12st lätt beg. Orginal audifjädrar kostar inte så mycket som hårdare fjädrar till bmw typ kölher motor nord etc..som sagt jag trimmar småländskt vis ![]() _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||||
Då är det lite annorlunda om du får tag på beggade fjädrar till rätt pengar. Hör med Bäckis från Avesta, han trimmar skiten ur M20:in, eller NorrtäljeHasse. _________________ Jonas Edling |
||||
Bäckis har kört M20 med Audi fjädrar. Minns jag rätt så bytte han bara inre eller yttre (minns inte vilket) fjädern och varvade sen som ett litet svin med hyffsade cylindertryck....
Han finns på tarvhacka@hotmail.com vill jag minnas. _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1520 besök totalt |