Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Varför använda audi ventilfjädrar i bmw?
1520 besök totalt
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003

Trådstartare

Jo jag har hört att det går att använda ventilfjädrarna från audis 1,8t motor till bmws M20 motor "E30 modellen 325" är dom fjädrarna hårdare eller tål dom bara mer värme? någon som vet.. ska lägga i vassare kam och byta fjädrarana och tänkte lösa fjäderbiten på småländskt vis har inga audi fjädrar så jag vet inga mått hade varit enklare då...

Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002

Tyvärr kan jag inte svara på din fråga men måste undra varför du inte kontaktar tex Köhler racing eller MotorNord och köper fjädrar till rätt bil direkt eftersom du ändå inte har Audifjädrarna?

MVH Jonas

Ps tänkte till lite, kan det inte vara så att Audins fjädrar är såpass små att dessa monteras i originalfjädrarna och att man kör med dubbla fjädrar?

kulltorp
Här sen Apr 2003

Trådstartare
M3Jonas skrev:
Tyvärr kan jag inte svara på din fråga men måste undra varför du inte kontaktar tex Köhler racing eller MotorNord och köper fjädrar till rätt bil direkt eftersom du ändå inte har Audifjädrarna?

MVH Jonas

Ps tänkte till lite, kan det inte vara så att Audins fjädrar är såpass små att dessa monteras i originalfjädrarna och att man kör med dubbla fjädrar?

Det sitter dubbelfjäder orginal. Anledningen att jag tänkte på audi fjädrarna är att 12st lätt beg. Orginal audifjädrar kostar inte så mycket som hårdare fjädrar till bmw typ kölher motor nord etc..som sagt jag trimmar småländskt vis

Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002

mattias becker skrev:
M3Jonas skrev:

Det sitter dubbelfjäder orginal. Anledningen att jag tänkte på audi fjädrarna är att 12st lätt beg. Orginal audifjädrar kostar inte så mycket som hårdare fjädrar till bmw typ kölher motor nord etc..som sagt jag trimmar småländskt vis

Då är det lite annorlunda om du får tag på beggade fjädrar till rätt pengar.
Hör med Bäckis från Avesta, han trimmar skiten ur M20:in, eller NorrtäljeHasse.

Piteå
Här sen Dec 2002

Bäckis har kört M20 med Audi fjädrar. Minns jag rätt så bytte han bara inre eller yttre (minns inte vilket) fjädern och varvade sen som ett litet svin med hyffsade cylindertryck....

Han finns på tarvhacka@hotmail.com vill jag minnas.

Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
Citera
Allmänt banåkaforum
1520 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande