Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 13993 besök totalt |
Re:
Vadå tror du nån har missat det? ![]() ![]() Hade varit grymt att vara med men får dessvärre passa denna gång! Ser dock verkligen fram emot rapporterna! Blir otroligt kul att se vad Mr. Mangs lyckas med för tider ![]() Hoppas du jagar honom med blåslampa, har du tur kanske du kan stressa honom av banan ![]() ![]() Jag hoppas verkligen att detta blir början på en utmaning som kommer att vara möjlig många gånger framöver ![]() ![]() |
||||||
Re:
Varför kom jag att tänka på den här bilden? ![]() ![]() Scuderian är en "bedömningssport" och det är ingen som förnekar det. Vi förstår era argument och vi förstår att det finns förare som kan åka fort trots höga poäng. Vi förstår också att det finns förare som varken kan det ena eller det andra.. Livet är verkligen orättvist ibland. (Många av oss som går Scuderian kör förresten riktiga tävlingar ibland, så jag vet inte egentligen om hela diskussionen ovan tillför så mycket nytt?)
Ja, det har gått fram nu, tack det räcker. ![]() Jag tycker själv att det är ganska puckat att tävla under turistkörning, men valet är ju fritt. ![]() _________________ -- |
||||||
Re:
Kanske har det nåt att göra med att du först propagerade för hur fort du skulle köra i hyrSwiften och sedan efter att ha gått Scuderian insett att "Pappa" inte pratar om tider så då ändrade du plöstligt inställning och tyckte inte längre att man skulle diskutera tider på ett forum ![]() ![]() |
||||||
Re:
Det är för övrigt väldigt intressant att du ena dagen skryter om att du minsann ska köra under 9 minuter med Swiften och sedan nästa sekund skriver du att du loggat "riktigt snabba tider" men då har du plötsligt längre ingen lust att diskutera tider längre...hallå trovärdighet??? Fö vill jag poängtera att jag är övertygad att du är en riktigt duktig förare och är säkerligen snabb i en Swift men att svänga fram och tillbaka på det sättet du gjorde inger dessvärre inte så värst mycket trovärdighet ![]() Man får nog välja inställning från början, antingen skiter man blankt i tider eller så diskuterar man dem, säger man A får man nog säga B gäller nog även dig herr Åberg ![]() |
||||||
Re:
[quote="Mats Thur"]
Själv tyckte jag att loafers med tofsar var ganska snyggt för "några" år sen, det tycker jag inte längre. Som tur är har vi rätt att ändra åsikt, vare sig det gäller tidtagning och tävling under TF eller loafers med tofsar. ![]() |
||||||
Re:
Det är en stor skillnad på "några år" och några dagar ![]() ![]() |
||||||
Re:
Växeln hallå hallå. ![]() Ja, jag ändrade inställning runt Scuderian - det står jag för. Så här i efterhand så tycker jag faktiskt att jag var lite korkad innan, men det är ju svårt att göra något åt.. ![]() (Sen är jag inte ute efter att bannlysa all form av tidtagning på Ringen, men när jag själv kör mot en klocka, så tar jag verkligen i för fullt. ) om mina tider är väldigt viktiga för dig, så får du väl åka ner och hyra Silverswiften, jag tror säkert att något av mina varv finns kvar i den inbyggda loggern (som jag alltså till slut stängde av för gott..) ![]() _________________ -- |
||||||
Re:
Skönt svar ![]() ![]() Jag har bara kört 4 varv med Swiftarna för ett år sedan och lär dessvärre inte komma över en resten av året, men det finns ju andra ![]() Jag visste inte ens att de hade inbyggd logger, grymt ![]() Eftersom vissa andra som uttalade sig i tråden ska ner snart kommer vi säkerligen att kunna se din logg, credd ![]() |
||||||
Re:
Ja det var nog den gången jag gjorde min bandebut. Dock hade jag inte hunnit ta något körkort fören veckan innan avresa så jag var bara beifahrer och körde därför upp som förstartare. Jag har för mej jag hade 80-90p nånting? Det året det spöregnade har jag också för mej jag körde upp som beifahrer så då hade jag nog ungefär samma. Och tredje gången gilt som det heter så körde upp jag iår också och då blev det 51. (Jag har ju trots allt en lånad bil ![]() Varför jag frågade var för jag tyckte det lät högt för att vinna hela sportsrahrerklassen, för han som kom 3a iår och var beginner hade 55p. Jag håller fullständigt med dej om att SH inte ger så överdrivet mycket. Men trevligt är det onekligen! Anledningen till att RG "bara" hade 64p var att hans ända mål var att slå varvrekord, och det gör man inte om man åker ideallinjen, vilket är det spår som bedöms på SH. Så nej, som Mats sa poängen säger inte vem som är snabbast och jag är heller inget fan av detta poängsystem. Men ett argument jag eventuellt skulle kunna köpa är att om en bra förare vill, bör han kunna köra ett visst spår på beställning. _________________ Gustav Berggren |
||||||
Re:
Särskilt trevligt på den lilla frikörningen. Där det i övrigt letas punkter/ och så kallade idealspår för fulla muggar gällande många deltagare, så till den grad att de knappt har någon speed alls runt banan ![]() Så sant, jag håller med fullt ut gällande att en bra förare närhelst han vill ska kunna köra för en låg score om han vill, givetvis är det så ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re:
Fredrik, gällande snack om tider är jag själv förvånad över ditt blablabla tidigare om att du visst skulle köra för fullt osv. Kanske har du nu kommit till insikt att du rent av är väldigt långsam i en bil runt ringen och då kanske det inte är så intressant längre att snacka tider? Fort kommer då..vi håller på med racing så vi kör liksom bara på TF för att det är kul och är inte intresserade. Vi har hört den förut och den är återkommande, de som ska köra hårt för tider och ge allt på ringen men kanske inte får till det, då kommer alltid den där racing dängan ![]() ![]() Håller med Mats ![]() I övrigt tycker jag att det är extremt puckat att tro att en logger i bilen gör skillad på TF. En logger är inte förbjuden att använda på ringen. Dessutom är det fri fart där, även på TF(visst någon kort sträcka med begränsning) Samt att i nov finns inga MC eller knappt andra bilar. Säsongen går mot sitt slut. All dubbelmoral får en att fundera, jo man bryter gärna mot lagen gällande filmförbudet på ringen. Detta gör alla gladerligen. Men en datalogger som är tillåten det befattar man sig inte med helt plötsligt ![]() ![]() Av prismässiga skäl valde vi att köra på TF samt att på TF får man ha datalogger, men nästa år kör vi på trackday. Eller kanske ändå inte, för på RMAs trackdays får man inte ta tid och vi vill ju inte bryta mot lagen så vi kör TF. Men det finns andra trackdays där man får köra med logger så de kör vi kanske nästa år. Du är välkommen då om du känner dig mogen att åka vs Mr Mangs, se vart du står vs ett PRo med logger i bilen. Sedan håller vi liksom inte en officiell riktig tävling på ringen likt de vi kör på åsen. Jag ska bara försöka köra fortare än Mr Mangs, så allt är som vanligt på TF där alla dagligen försöker köra fortare än den andra idioten i bilen bredvid. Samt att de andra deltagarna oxå får en logger om de har intresse av sin framfart på banan. Jocke Mangs tillsammans med mig kommer då ge folkt feedback från loggad data och därigenom hjälpa dem hitta mer speed. Samt slutligen koras dagens snabbaste förare, vem det nu blir. Ett kul jippo helt enkelt och kanske inte så fruktansvärt allvarligt som du försöker framställa det > ![]() ![]() Givetvis tillhör inte du de 98% (nästan alla som kör där)på TF som dagligen försöker köra så fort just de kan och vågar oavsett om de har en datalogger i bilen eller ej. Men de flesta andra jag sett och träffat där under åren gör liksom allt de bara kan för att köra fortare än han den så långsamma... framför ![]() Någonstans läste jag att du kör som en idiot med en logger i bilen och att du känner att du är en fara för dig och andra? Nåväl alla funkar inte likadant, en logger hetsar inte upp mig så särskilt, inte andra heller. En del kan förvisso kanske förvandlas till rena kamikaze piloter fulla av adrenalin med en logger i bilen. Likväl så känner vi ju alla till de som påverkas likadant p g a att kompisen hoppar in bredvid. Eller för att filmkameran går, då jäklar ska det köras. Vart man står och hur man personligen påverkas kan nog endast enskilda individer svara på. ok jag förstår PRovsJOE är inget för dig, det kan inte passa alla. Nåväl om du mot förmodan ändrar dig så hojta till. Jocke Mr Mangs vårt PRo tog hem Carrera cup final segern idag och gjorde en dubbel med andra ord. Vann ju 2008 samt nu 2009, vilket inte många kan skryta med. Av honom kan du få lärt dig hur man kör bil på riktigt. Något som Scuderia Kurserna inte kan hjälpa dig med. Jag har glädjen att dela bil med honom på ringen nu den 10 okt, ska bli riktigt lärorikt samt skoj såklart. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re:
Käre Mats. Vad skönt att du har klart för dig vad som gäller på Scuderia kurserna. Antar att du deltagit ett antal ggr. Och bildat dig en egen uppfattning hur kursen påverkat just dig. Du måste iaf. hålla med om att det sociala är en stor del av det hela och att som nybörjare får man stor hjälp att hitta runt banan på ett säkert sätt. Jag har inte en aning om vad du har för erfarenheter av bilkörning/racing men du verkar ju vara proffs på det. Är faktiskt lite rädd att jag missat dig på Eurosport eller Viasat motor med en buckla i näven. Vem vet, du kanske dyker upp som PRo i ett kommande event i tangentbordskörning..... _________________ ![]() Jan Nagy |
||||||
Re:
![]() Sticker man ut hakan så får man räkna med en snyting, det är jag helt klar över. ![]() Som du säkert har sett tidigare, så har jag gärna delat med mig av både rapporter och loggar från tävlingar och träningar här på hemmaplan. (Yes, både prestationer och evenemang är på låg korpnivå, men det är på riktigt.) Jag har för övrigt också haft stort utbyte av dina loggar från RingCharts, när jag försökte pressa ur lite mer fart ur Swiften. I kombination med råd och tips från coacherna på Scuderian så har det gjort mig till en snabbare och bättre förare. Det som jag har ändrat uppfattning om, det är om det är vettigt att hålla på så här under turistkörning - och där har jag helt enkelt bestämt mig för att lägga ner. Nåväl, det var spännande att höra om hur du dominerade Scuderian med 71 poäng, hoppas på lika stor framgång i provsjoe senare i år! ![]() (För några år sedan så körde jag förresten en del gokart mot Mangs och andra Pro's i en annan sorts plojtävling; RBC. Herregud vad jag fick mycket pisk, men det var lärorikt.. ![]() _________________ -- |
||||||
Re:
Käre Jan, kul att du har hittat tillbaka hit, det var länge sedan jag såg dig skriva någonting här! Trist, för mitt minne sa att du tillförde en hel del här ![]() Jag har inte en aning om hur väl du följt denna tråd men du verkar ju vara ett proffs på att bedöma folks åsikter och tankar baserat på väldigt lite information. Vem vet du kanske snart dyker upp som professor i Psykologi nånstans väldigt snart ![]() Allvarligt talat, jag är hemskt ledsen om jag trampat på ännu en öm Scuderia tå, jag ber hjärtligt om ursäkt. Jag har förstått att Scuderian inte är något man får tala illa om. Jag märker ju bara på Gautes inlägg vilken respons han får... Jag är rädd för att du liksom flera inte riktigt läser det jag skriver (klandrar er inte om ni inte orkar) ni har bara bildat en bestämd uppfattning om hur ni tror saker och ting är, relativt vanligt på forum... Det du citerade var mina kommentarer angående att RG fått 64 poäng och tysken som vann i år vann på 30 poäng. Tror du att tysken är bättre på att köra än RG? Det var lixom det som var min poäng, inget annat. Om du läst hela tråden så framgår det väldigt tydligt att jag inte har gått Scuderian och tycker den verkar vara en fantastisk trevlig social tillställning som jag gärna skulle vilja närvara på, men att jämföra poäng med varandra är som att jämföra vilken bil som är snyggast, dvs totalt subjektivt det var hela poängen vilket framgår väldigt tydligt! Men eftersom jag aldrig gått Scuderian (det är ju tydligen helt omöjligt att förstå något om kursen då) så har jag tydligen ingen rätt att uttala mig okej sorry var i Rejsas regler framgår det? Jag misstänker att ditt inlägg var en nattlig frustation över att någon uttryckte sig negativt om Scuderian, jag köper det alla kan göra fel, helt okej! Sov gott! ![]() |
||||||
Re:
Käre Mats. Fortsätt att sladda runt med ditt tangentbord. Natt som dag. _________________ ![]() Jan Nagy |
||||||
Re:
Käre Jan, blev det för mycket frågor att svara på? Jag önskar dig all lycka på alla framtida Scuderior etc ![]() ![]() |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 13993 besök totalt |