Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Corvette ZR1: 7.38
<<   1, 2
3408 besök totalt
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Re: Corvette ZR1: 7.38

PeterF skrev:
Anders Jeppsson skrev:

Har Sport Auto generellt "slöa" förare, dvs att Porschar, Paganis, Nissan, Königseggar och andra bilar generellt är slöare i deras tester?
Eller räknas 12 sekunder till felmarginal vad gäller väder, temperator, luftfuktighet etc?

Säger snarare tvärtom. Precis som vi sagt hela tiden i Nissan-tråden. Det är imponerande av Horst (Sport Auto) lyckas på 2-3 varv (där målsättningen inte är att ta ut 100% av bilen) "bara" tappa 12 sek jämfört med ett fullblodsproffs som utvecklat bilen. Horst är helt enkelt en sjukt duktigt chaufför.

Jag har som sagt pinsamt dålig koll på hur snabbvarven körs på ringen, så därav min frågeställning. Ärligt talat har jag pinsamt dålig koll på vetten också, och visste inte ens att Mero var gammal raceförare..

Det finns ju en baksida av myntet också - jag tänkte inte riktigt på den innan bara.

Sååå, vetten är fortfarande snabbare än pårkern, eller?

EDIT: Det kanske inte framgick innan, men jag har inte följt nissantråden säääärskilt mycket. Den började upprepa sig på sid 3 och de följande 97 sidorna orkade jag inte läsa.
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

Anders Jeppsson skrev:

EDIT: Det kanske inte framgick innan, men jag har inte följt nissantråden säääärskilt mycket. Den började upprepa sig på sid 3 och de följande 97 sidorna orkade jag inte läsa.

Stämmer inte alls. Det är en utomordentligt bra och tankevärd tråd. Skulle säga att det kanske är den bästa tråden på rejsa någonsin. Rätar ut så många frågetecken kring Ringen, chaufförer, chassin etc.

Nåväl, i HvS händer är 997 GT2 snabbare. I Mero's kontra Röhrl's händer är ZR1 snabbare.
Citera
AxelT

Här sen Jun 2009

PeterF skrev:
Anders Jeppsson skrev:

Stämmer inte alls. Det är en utomordentligt bra och tankevärd tråd. Skulle säga att det kanske är den bästa tråden på rejsa någonsin. Rätar ut så många frågetecken kring Ringen, chaufförer, chassin etc.

Nåväl, i HvS händer är 997 GT2 snabbare. I Mero's kontra Röhrl's händer är ZR1 snabbare.

Håller med ang. Nissantråden, den var intressant och rolig trots en del pajkastning. Synd att den dog ut.

Täby
Här sen Apr 2006

AxelT skrev:

Håller med ang. Nissantråden, den var intressant och rolig trots en del pajkastning. Synd att den dog ut.

Anledningen att den dog ut beror på att alla Porschetalibaner insåg att varumärket Porsche gjorde bort sig genom att anklaga Nissan för fusk. Tråden tog helt enkelt ut sin rätt även om det tog ett gäng sidor....

Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Mats Thur skrev:
alla Porschetalibaner insåg att varumärket Porsche gjorde bort sig genom att anklaga Nissan för fusk.

Nissan bara fuskar!

Jag körde en 370Z och den var mest bara skit. En bil för att sladda i rondeller med och det är förmodligen samma visa med den där GT-R:en...
Porsche & PDK det är fan modellen. Vilken effektivitet, harmoni och körkänsla. *ryser av vällust*

Stockholm
Här sen Apr 2004

PeterF skrev:
Anders Jeppsson skrev:

Nja, den bästa tråden om ringen är faktiskt den om hur märket skall sitta.

Lund
Här sen Feb 2003

Jens L skrev:
Nja, den bästa tråden om ringen är faktiskt den om hur märket skall sitta.

thumbs up
Citera
AxelT

Här sen Jun 2009

Mats Thur skrev:
AxelT skrev:

Anledningen att den dog ut beror på att alla Porschetalibaner insåg att varumärket Porsche gjorde bort sig genom att anklaga Nissan för fusk. Tråden tog helt enkelt ut sin rätt även om det tog ett gäng sidor....

Haha, ja så var det nog. Och eller att allt redan sagts... några gånger.

Corvette ZR1: 7.38
<<   1, 2
3408 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande