Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (11376 totalt) |
ohh, vad gött det ser ut! Jag har ju ett objekt i garaget och nu känns det som om det
får stå kvar. Det är kul att bygga bil! ![]() elva i garaget man glömt, måste ju vara hur underbart som helst! Fler bilder för inspiration!!!!! ![]() _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 ![]() GEVALIA, ett snabbkaffe |
||
Re:
Kommer bli skitbra, jag håller på att beställa IROC vinge just nu. Tror dock att du blir färdig med din först ![]() _________________ D Ekholm |
||
Igår betälldes ytterliggare en lättviktsprodukt i form av glasfiberhuv till framändan.
Min usprungsplan med mycket kolfiber i delarna går inte att ekonomiskt försvara med den dollarkurs som råder så det får bli glasfiber för stunden.Så letar jag vidare efter framskärmar i glasfiber med turbobredd alt RSR bredd.Annars får jag göra egna vilket är tidsödande men lärande.Vingen tar sakta form och kommer presenteras i sina råa form inom snar framtid. fortsätt jobba på era objekt nu. mvh Tomas _________________ Tomas Eriksson |
||
Hej alla projektvänner.
Huven har kommit hem från RP Glasfiber och ser fantastiskt tunn och bra ut skall renskära lite från formskägget och sedan förstärka för hoodpins. Vingen tar form och blir 60" bred istället för ursprungliga 53" som tänkt det såg helt enkelt lite tanigt ut.... Spackling av bakskärmarna pågår och det blir nog riktigt bra till slut. Taket skall gjutas av och en form skall byggas för att täcka a+b+c stolparna innanför dropplisterna. ![]() Allt tar sån tid och den har man ju ont om. Ha det gott i garagen. Mvh Tomas _________________ Tomas Eriksson |
||
Det går framåt
Hej gott folk. Det går framåt med bygget men det tar tid. Jag har varit i Örebro och hämtat hem en front från Dan Ekholm.Tack Dan. Från den kan jag kapa till utbytesplåtar till fronten och stycka upp resten för vidareförsäljning. ![]() Vingbygget går framåt och översidan är färdigspacklad och slipad undersidan har slipning kvar samt finspackling den blir stor så håll i er inför bilderna. Många kommer ha åsikter... ![]() ![]() Ha det gott bilvänner... _________________ Tomas eriksson |
||
|
||
Snälla snälla snälla, Duck tail tack.
Pågående vinge är OK på 935:a Googla på 1973 års vinnare av Targa Florio där kör man en variant på breddning av ducktailen. Får nog Googla lite själv då jag inte kommerihåg vem som körde. -Bo _________________ Bosse johansson |
||
Re:
![]() ![]() _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (11376 totalt) |