| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Bättre bromsar till E36 M3 och coilovers
|
6373 besök totalt |
|
Re:
vassego... snowdragon vill ju vara single source supplier till trackday fantaster och vi har inga hemlisar. bara goda råd (hoppas jag) och jag hoppas att raymond inte misstycker att vi lägger ut listan... Sedan kan vi ju förstås göra själva jobbet med bilen och väga, justera osv.. typ bed and breakfast och va med och skruva ihop och ställ in din bil.. givetvis lite goda råd och test körning på bana..så att allt lirar. Vi samarbetar ju med Forza, Pean och Millway. så vi plockar ihop det som funkar. Eftersom bilen är 90% bana används camber plattor..är det 50/50 gata/bana tycker jag att man skall använda M3/Z3M topplagring för att förlänga livstiden på dämparna, då löser vi camber på annat sätt.
Det som inte är med nedan är antiroll/bump förlängning av spindel i samarbete med millway..ej riktigt klar prisbild ännu.(kräver andra länkarmar i e30 applikation eller mycke kap/svets!!) Krängare lämmnar jag utanför just nu.. eftersom jag inte har all fakta. Bromsar Stålspunna slangar runt om 1800:- Mässingsbussningar till BMW bromsok. Fram+bak 900:- PFC Flytande skivor med alu nav skivor fram 7600:- Carbotech xp 8 fram xp 8 bak (f 2020 + b 1790) 3810:- (fram alternativt pfc01 2620:-) (4410:-) Chassi Diffbussning delrin Bärarmsbussningar till bakvagn Silentblock delrin till bakvagnsbrygga Exentrisk bärarmsbussning till bärarmar fram. "paket" 3000:- uniball infästning med justerbar camber och caster för fjäderben fram. 2600:- uniball infästning för bakre stötdämpare. 1400:- Justerbar camber och toe bakre länkarmar. 950:- (kräver urlyft bakvagn och bearbetning + svetsning) PSS9 BILSTEIN Väghållningssats höjd/dämpjusterbar Dessa satser bygger på den teknologi som BILSTEIN var först med att utveckla, enrörs högtrycks gasstötdämpare med integrerad gasbehållare och upside-down teknik tillsammans med kopplad kompressions och returdämpningsjustering i 9 steg, som alla ger en mycket märkbar förändring av bilens väghållning. Detta tillsammans höjdjusterbarheten ger stora möjligheter att anpassa väghållningen till varje behov. BILSTEIN's stötdämparteknologi är testad på världens mest krävande racerbana - Nürburgring, och dessutom är satserna TÜV godkända. 17 000:- Alternativt: B14 PSS BILSTEIN Väghållningssats höjdjusterbar BILSTEIN B14 PSS kompletta höjd justerbara väghållningssatser bygger på den stora erfarenhet BILSTEIN har av motorsport, som leverantör till bl.a. BMW, Mercedes, Porsche m.fl. Konstruktionen är enrörs högtrycks gasstötdämpare med integrerad behållare, tillsammans med upside-down teknik, som ger en överlägsen styrkänsla och hållbarhet.Satserna är testade under alla tänkbara körförhållanden, från gatkörning till världens mest krävande racerbana -Nürburgring. 12 000:-
_________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||
![]() |
SÄLJES
K: Bättre bromsar till E36 M3 och coilovers
|
6373 besök totalt |