Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1516 besök totalt |
_________________ ![]() |
||
|
||
Re:
Pillade lite med en sån funktion men fick den inte på plats (vill göra så det verkligen bara är pdf så man inte kan ladda upp annat som exe-filer osv) _________________ ![]() |
||
Vad tycker bilduppladdningen om "korrupta bilder"?
Bara ett test.doc (Spara som .doc inte som .gif) Detta fultrick kan ju fungera på minimala dokument men korrumperar ju bilddatabasen rätt rejält (det blir ett antal "bilder" som inte är bilder och ingen vet vad det ska vara utan beskrivande inlägg). En uppladndningsfunktion för ett starkt begränsat antal filtyper (pdf, txt och kanske några loggformat) hade inte skadat. Det går ju att kolla "content" och inte bara extension med lite normala Web/Mime-funktioner om jag inte har helt fel (minns att vi gjorde en PDF-only uppladdning i en webapp nyligen som även kollade "content"). Edit: Annars kan man ju skärmdumpa hela dokumentet till ett antal bilder och ladda upp ![]() Edit2: Butterfly var snabbare än min redigering ![]() |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Re:
Precis vad jag försökte få till. Det var exakt där jag till slut fastnade.... ![]() PDF vore väldigt bra att kunna ladda upp. Resultatlistor o mycket annat passar ju som pdf. _________________ ![]() |
||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1516 besök totalt |