| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Dalslands Ring Supporters
|
1775 besök totalt |
|
Vi är nu över 1800 andelsägare, som på olika sätt vill se Dalsland utvecklas. Allt från notoriskt motorintresserad, till de som bara vill se att någonting händer här i Dalsland, är andelsägare. Vad som sen är otroligt kul, är när man läser alla positiva inlägg om vårt arbete här på forumet. Det värmer oss alla nåt förb...man blir ju inte mindre sugen på att lägga in nästa växel för fortsättningen. Tänkvärt är att gemensamt strävande, möjliggör mål som annars är omöjliga att nå. Andelsägande är vår nyckel för grunden. Tack alla ni som delar intresset, samt ni som kommer att dela det med oss. Hemsidan har förnyats, men skulle blomma ut än mer om det bloggades och skrevs lite i vårt forum. www.dalslandsring.nu Mvh Tommy DR
_________________ Tommy Rundström |
||||
|
En tanke som slog mig ganska omgående: Det hade varit kul att känna lite på banan i någon simulator!
Att döma av 3D-filmen och annat material så finns ju en hel del data i digital form, så steget borde väl inte vara så enormt stort? Jag tror det skulle generera en hel del uppmärksamhet, framför allt från den växande skaran som kör både simulator och riktiga bilar. Dessutom kan det ju vara ett billigt sätt att testa layouten lite innan allt är byggt och klart - om ni inte redan har gjort detta...? _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
|
Re:
Lycka till |
||||
|
Re:
Med lite erbjudande om reklamplats kanske SimBin kan tänka sig att ta fram en addon-bana som är gratis för alla som har Race07...? Vem vet?
_________________ Axel Tanner |
||||
|
Jag hade kunnat tänka mig att betala en slant t o m... Extra inkomster till banan!
(Fast jag kanske är i minoritet där...?) _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
|
Har de en bana från Vara med i STCC kan de väl bygga en Dalslandring också! Gratis nedladdning för andelsägare? Kan tänka mig att betala en liten slant om det går till något bra, dvs att banan förverkligas!
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
|
Re:
Nu har jag haft detta med en race simulator i huvudet, sedan jag läste inlägget. Det släpper inte taget, precis som en dålig låt man hört. Nu är det så att ju mer jag funderar över detta, ju större växer sig frågetecknet. Vem kan sånt? inte vi iallafall. Men idèn är lysande. Finns det någon som kan, eller som vet någon, så maila oss omg. Mvh Tommy DR
_________________ Tommy Rundström |
||||
|
Som sagt var, är det några som kan så är det killarna på Simbin. Det är de som gjort STCC spelet bland annat, riktigt bra spel! De har även gjort spelet som lanserar Volvos S60 modell.
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
|
Re:
Dock kan ju även någon privatperson med lite fritid fixa det om det är så, ifall jag förstått det rätt? För det var väl så Gotland Ring skapades? (Ja jag vet, jag tjatar om GR... )
_________________ Axel Tanner |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1775 besök totalt |