Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Dalslands Ring Supporters
1775 besök totalt
Tommy DR
Högsäter
Här sen Jun 2008

Trådstartare

Vi är nu över 1800 andelsägare, som på olika sätt vill se Dalsland utvecklas. Allt från notoriskt motorintresserad, till de som bara vill se att någonting händer här i Dalsland, är andelsägare. Vad som sen är otroligt kul, är när man läser alla positiva inlägg om vårt arbete här på forumet. Det värmer oss alla nåt förb...man blir ju inte mindre sugen på att lägga in nästa växel för fortsättningen. Tänkvärt är att gemensamt strävande, möjliggör mål som annars är omöjliga att nå. Andelsägande är vår nyckel för grunden. Tack alla ni som delar intresset, samt ni som kommer att dela det med oss. Hemsidan har förnyats, men skulle blomma ut än mer om det bloggades och skrevs lite i vårt forum. www.dalslandsring.nu
Mvh Tommy DR

Varberg
Här sen Maj 2005

En tanke som slog mig ganska omgående: Det hade varit kul att känna lite på banan i någon simulator!

Att döma av 3D-filmen och annat material så finns ju en hel del data i digital form, så steget borde väl inte vara så enormt stort? Jag tror det skulle generera en hel del uppmärksamhet, framför allt från den växande skaran som kör både simulator och riktiga bilar. Dessutom kan det ju vara ett billigt sätt att testa layouten lite innan allt är byggt och klart - om ni inte redan har gjort detta...?

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
AxelT

Här sen Jun 2009

Snacka med SimBin

Lycka till med projektet, det ser kanon ut!

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

AxelT skrev:
Snacka med SimBin
Hmm, kanske första (?) banan i världen där Simracers får testa/rösta fram grad av bankning, placering av ojämnheter, curbs etc

Lycka till thumbs up

AxelT

Här sen Jun 2009

Re:

Niklas Falk skrev:
AxelT skrev:
Snacka med SimBin
Hmm, kanske första (?) banan i världen där Simracers får testa/rösta fram grad av bankning, placering av ojämnheter, curbs etc

Lycka till thumbs up

Med lite erbjudande om reklamplats kanske SimBin kan tänka sig att ta fram en addon-bana som är gratis för alla som har Race07...? Vem vet?

Varberg
Här sen Maj 2005

Jag hade kunnat tänka mig att betala en slant t o m... Extra inkomster till banan!
(Fast jag kanske är i minoritet där...?)

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009

Har de en bana från Vara med i STCC kan de väl bygga en Dalslandring också! Gratis nedladdning för andelsägare? Kan tänka mig att betala en liten slant om det går till något bra, dvs att banan förverkligas!

VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
AxelT

Här sen Jun 2009

och kan någon bygga en egen Gotland Ring så kan de bygga en Dalsland också.

Högsäter
Här sen Jun 2008

Trådstartare
Re:

olofson skrev:
En tanke som slog mig ganska omgående: Det hade varit kul att känna lite på banan i någon simulator!

Att döma av 3D-filmen och annat material så finns ju en hel del data i digital form, så steget borde väl inte vara så enormt stort? Jag tror det skulle generera en hel del uppmärksamhet, framför allt från den växande skaran som kör både simulator och riktiga bilar. Dessutom kan det ju vara ett billigt sätt att testa layouten lite innan allt är byggt och klart - om ni inte redan har gjort detta...?

Nu har jag haft detta med en race simulator i huvudet, sedan jag läste inlägget. Det släpper inte taget, precis som en dålig låt man hört. Nu är det så att ju mer jag funderar över detta, ju större växer sig frågetecknet. Vem kan sånt? inte vi iallafall. Men idèn är lysande. Finns det någon som kan, eller som vet någon, så maila oss omg. Mvh Tommy DR

Lerum
Här sen Feb 2009

Som sagt var, är det några som kan så är det killarna på Simbin. Det är de som gjort STCC spelet bland annat, riktigt bra spel! De har även gjort spelet som lanserar Volvos S60 modell.

VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
AxelT

Här sen Jun 2009

Re:

Gustav_H78 skrev:
Som sagt var, är det några som kan så är det killarna på Simbin. Det är de som gjort STCC spelet bland annat, riktigt bra spel! De har även gjort spelet som lanserar Volvos S60 modell.

Dock kan ju även någon privatperson med lite fritid fixa det om det är så, ifall jag förstått det rätt? För det var väl så Gotland Ring skapades? (Ja jag vet, jag tjatar om GR... )

1775 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande