Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
5649 besök totalt |
Raceprojekt BMW 2002 Tii -72 Nu några bilder!!!
Har som så många insett att tiden inte räcker till för flera projekt... Det är en riktig tii men ombyggd till ren racer men inte färdigt. Bilen är blästrad och svetsgrundad. Jag har byggt om för att ha en 318is motor och M5 bakvagn och byggt (balanserad) kardan...bakvagnen är på plats där den ska vara men inte färdigställt. Kardanupphängningen är klar. Det är rörram fram så man kan ha en stor motor om man vill ![]() Buren är inte riktigt klar utan det är bakåtsträvorna kvar i princip. Framvagnen är från e36 men infästningen är 2002..och bärarmarna är tänkt e46 för att det ska bli bra spårvidd och att dom är gjorda i alu är ju inte fel. Det är en baklucka i glasfiber och är alpina..fet. Har coilover till där bak..D2.. fram är tänkt e36 grejer. Har en 25% diff med 3:46. Superlätta glasfiberdörrar! Glasfiberbreddare grupp 5 eller 2 tror jag...FETA!! och passar hundra med denna bakvagn! ventilerade bromsar bak med ok. Pedalställ ala gockis här på forumet. En del rör för att färdigställa buren. Vagn för att flytta karossen. Sen finns huv, FINA orginaldörrar, ny frontplåt och orginal baklucka. Har även en orginal bakvagn och massa delar till framvagn om det skulle vara intressant. Alltså det mesta surjobb är gjort och en is motor och låda är ju inga stora pengar om man inte vill ha nåt större typ v8 eller M5. Bilder säger mer än tusen ord... skicka mail kan jag skicka över några bilder. Ska försöka lägga upp lite bilder med hjälp av en kompis senare om det skulle behövas. Ser gärna att bara seriösa hör av sig som vet vad det handlar om! Bud eller 20.000 kr Med vänlig hälsning // Jimmy Detta är några byggbilder jag hittat...dock så har det hänt lite mera. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jimmy Carlsson |
Skicka bilder till j_m_a@telia.com
_________________ /// Jörgen Andersson 070-400 00 80 |
Alltid kul med bilder...
m800@hotmail.com _________________ Martin Falk |
_________________ Björn Eklund " If you have no fear you're not fast enough " |
|
Det går att ladda upp på rejsas server! Tryck på "Ladda upp bilder" Som finns nere till vänster om fönstret du skriver in texten i.
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
Ja det är Götessons gamla bil... så här började projektet https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Jimmy Carlsson |
då det är en -72 kan man ju regga den som ombyggt fordon utan att ha massa avgasintyg.. men då måste man byta ut hela drivlinan samt bromssystem (ex nyare bmw) Prata med Therealpinto här på rejsa, han är sfro snubbe
![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
![]() |
SÄLJES
![]() |
5649 besök totalt |