Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
4324 besök totalt |
Bambu är ju rätt starkt men lite svårsvetsat
![]() Det finns ju byggjobbare som hellre jobbar i bambuställningar än i stålställningar. |
||||
|
||||
|
||||
Skitfräck!
Skulle jag kunna tänka mig som kul grej i min egen bil vardagsbil. (Alltid retar det nån som inte fattar att det är på skoj och det kan ju vara kul) MEN å andra sidan ....om man gör proffsiga fästen till den där buren, så skulle den kunna ha en funktion. Såg Wunderbaumen på bilden och tänkte även på Fredrik Wettermark på Composite design som gjorde CF Wunderbaumar på början av 90 som reklam. Det var ochså fräckt. Tillbaks till bambu. Mycket riktigt så har jag sett i Asien de mest hisnande byggställningarna. Där jag bodde senast så var i princip alla stegar gjorda i bambu. ...och jag menar låååånga stegar. _________________ Fredrik Reichel |
||||
satt och funderade lite snabbt... är det en 4dörrars golf? eller en jetta... eller vad är det för bil egentligen..
kul idé.. ![]() _________________ Martin Fåglefelt VW Passat 2.0tdi 4motion -14 BMW 530 E60 -04 (till salu) Volvo C30 -10 DrivE 0725-423500 |
||||
Ja det är en 4dörrars-golf helt riktigt. Mellan -83 och -88 års modell om inte mina ögon sviker mej. Hur lätt är bambu egentligen, kanske ett alternativ till en tung stålbur ![]() _________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||||
Måste ju vara en enorm fördel på alla håll detta.
OM en stålbur viker sig så kan det få väldigt jobbiga konsekvenser. NÄR en bambu-bur ger med sig så blir det bara kaffeved kvar av den och det kan man ju stå ut med. ![]() Lättare, billigare, enklare att tillverka och mycket snyggare. Better faster stronger harder!!! ![]() _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
Hmm, gör de inte spjut av bambu? Är inte helt säker på om bambu är bättre(säkrare) än stål...
Sen hur är det med tillgängligheten? Licens för byggnad av bur? Skadedjur istället för rost? Ring o fråga Morgan? De bygger väl fortfarande nån modell med trächassie? ![]() |
||||
Tur att barkborrar inte gillar bambu, värre med termiter dock ![]() /Påsen _________________ PÅSEN RACING Robert Johnsson, Älmhult |
||||
Njae.... En Golf är det, fyradörrars också, men en mk1 av årsmodell 81-84. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
samma egenskaper som kolfiber alltså? jag skulle inte sitta i den bilen som slår så hårt i taket att buren blir kaffeved, då blir nog troligen jag det med ![]() ![]() _________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||||
Vad säger att stål är det enda burmtrl? (Bortsett från SBF)
Bärande bjälklag i limträ brukar förekomma som överträffar betongdito. Corvette har använt balsaträ i bottenplattans sandwichkonstruktion. Jag skulle hellre ha en LAGOM eftergivlig burbåge än en i stort sett styv dito. It's all 'bout HIC u know. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
4324 besök totalt |