| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Specialbult till krängningshämmarstag var hitta?
|
1212 besök totalt |
|
Har köpt H och V-gängade kullänkar för att kunna justera hårdhet utan att behöva montera bort hela staget. Men nu behöver jag en pinnbult med M10x1,25 V-gänga åt ena hållet och M10x1,25 H-gänga åt andra och gärna en sexkantsskalle eller dylikt på mitten, någon som har tips var jag kan finna detta. |
|
Köp skruvar med sexkantsskalle och svetsa ihop i skallarna. Vänstergängen kan ju vara svår att hitta men det bör vara lättare än gängstång.
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
|
Jo, jag frågade Sifvert och Swebolt angående just detta och Sifvert hade ingenting och Swebolt skulle återkomma. Fingängad vänster gänga verkar vara lite svårt att få tag på.
|
|
_________________ Johan Lundberg Ferrari 430 Scuderia -08 Porsche 911/991 GT3 -14 Volvo S90 T8 -18 |
|
|
|
Lampredimotorer (Fiat/Lancia) har 10x1.25 som topplocksskruvar vill jag minnas. Är nog en 150-200 mm långa. Vevaxelskivans skruv är vänstergängad, men vilken dimension har jag inte koll på.
_________________ T 0 N Y J 0 N S S 0 N Grace, Space and Pace. |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1212 besök totalt |