| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Bilfunderingar...är SMG 1 något att ha?
|
1448 besök totalt |
|
Kör idag en Audi TT 3.2 2007 med DSG-låda och trivs väldigt bra med den. Dock närmar sig vintern och funderingar på fler bilar eller andra bilar kommer som ett brev på posten....ja, ni känner väl igen detta. Saken är bara den att eftersom jag kör med handreglage så blir antalet möjliga bilar begränsat. Måste helt enkelt ha en bil utan kopplingspedal. Har länge funderat på något billigare än TT:n och undrar om en M3 E36 med SMG låda är något att ha på bana. Bilens prestanda och potential är ju erkänt bra men hur är det med SMG1-lådan? Håller den för banåka, är det mycket krångel med hydraulik och elektronik, växlar den snabbt nog i manuellt läge? _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
|
Hej.
Jag har endast kört SMG II på bana och bara SMG I på allmänväg. Men personligen skulle jag aldrig komma på tanken att köpa en 1:a för banåka. Känns mer som en ryckig automatlåda. Går inte riktigt att jämföra med din DSG.. vs
_________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
|
En polare har haft bil med SMG1, med mycket strul och bilen stående långa perioder på verkstad.
Både elektronik, hydralik och mekanik som strulat. D.v.s allt, samt att den är rätt slö i växlingarna. M3 e46 med smgII funkar dock klockrent Lite dyrare än e36 såklart, men går att iaf ex som är billigare än din TT. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
|
Har kört något varv med M3 E36 SMG I på ringen och det var INGET hallelulja moment, seeeeegggaaaa växlingar. Finns det ingen roligt inom VW/Audi koncernen?, DSG finns ju även på mindre och billigare kärror än din befintliga.
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1448 besök totalt |