Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
<< 1, 2 4667 besök totalt |
Re:
Tamejtusan, youtube svek när jag ville illustrera... Det var alltså en berömd presskonferens med herr Ringholm när han upprepade exakt samma tomma svar på alla journalisternas frågor. ![]() oj, det fanns visst fler på lager:
Ja, ja.. Det är ju två exempel på märken där det faktiskt finns hyggligt bra märkesforum med en del kunskap - men inte alltid tillräcklig.. Hur hade du agerat om frågan hade rört Daf 66, förresten? ![]() om man går till mindre banorienterade märken, så är det ju helt hopplöst att få svar på banrelaterade frågor. (Jo, jag har försökt på andra märkesforum. Största besvikelsen hittills var Honda Performance Club.. Där kunde jag omöjligen få fram några vettiga varvtider för Civic Type R. Däremot fanns det en lång och synnerligen detaljerad tråd kring vilken typ av rakhyvlar medlemmarna rekommenderar för borttagning av olika typer av kroppsbehåring.. Det hela slutade med att jag skippade Honda.. ![]() Rejsa har ett bra varumärke och mycket kunskap, men är den verkligen tillräcklig för att bara hantera helt generella frågor, utan märkesanknytning? Det riskerar ju att bli lite Bosse Bildoktorn över det hela. Eller Bosse Hjuluphängningsdoktorn; "Såhär luftar du bromsar", "Såhär fungerar en krängningshämmare" - ganska ointressant i längden, tycker jag. _________________ -- |
||||
Re:
Jag tror att det generella diskussionen kan föra forumet framåt och i mina ögon fungerar det bra att ställa märkesspecifika frågor i banåkarbilstrådarna. När "Skruva-delen" tillkom var diskussionen om huruvida vi verkligen skulle ha skruv och mutterdiskussioner alls. Det fanns ett antal som bara ville diskutera kurvtagning och teoretiska resonemang kring olika hjulvinklar. Jag tror inte på att låta rejsa bli ett forum för alla tänkbara bilrelaterade spörsmål och någonstans måste man dra gränserna. om den allmänna uppfattningen är att jag gör ett dåligt arbete som moderator tycker jag att ni bör skicka PM till Magnus och be honom ta bort mig. Än så länge är det några stycken som jag märkt att de verkar tro att det är illvilja som styr mitt modererande, men det är några få jag själv känner till. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Re:
Nej....men alla måste vi ransaka oss ibland....och fundera på hur det vi gör uppfattas. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
Snacka om att kasta sten i glashus. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Re:
Ja...så kan du ju uppfatta det. Annars kan du se det som en protest...och en fingervisning på vart vi kan hamna. Jag kan acceptera märkespolicyn....till en viss gräns. Men den här gången hade ni fel. Kan du inte bara ta det. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Tänker inte ge mig in i debatten mer än att det kanske kan vara läge för Magnus i egenskap av forumägare att se över de regler som finns. Många utav reglerna är väl skrivna för väldigt länge sedan och nu finns det betydligt fler användare än vad det var då många utav reglerna skrevs. Jag är övertygad om att det finns ett intresse för frågor som denna dock tillåter kanske inte forumreglerna det till 100%. Ingen här på rejsa vill väl ha trådar i form med "hur hittar jag ABS-givare på en Volvo S60 T5-01" eller liknande men där emot kan ju frågor som är märkesspecifika med relation till bankörning definitivt vara intressanta exempelvis "hur modifierar jag en Volvo S60 T5-01 för att den ska bli så snabb som möjligt på bana" om man ändrar reglerna eller lägger till ett forum är väl något för forumägaren att fundera på
![]() I övrigt vill jag bara tillägga att jag har aldrig kommit i kontakt med ett forum där jag tycker att moderatorerna gör ett så bra jobb som på rejsa ![]() |
||||
Re:
Det är dessutom ett svårt jobb. Inte ett särskilt jobbigt jobb, men svårt. Om man släpper på principerna och börjar gå i polemik kan det iofs börja bli jobbigt och tärande också. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Men jösses amalia! Har läst den upplåsta tråden.
Håkan, du verkar sysselsätta dig själv med en hel del och verkar vara en tänkande människa, så att du snöar in på en sån här, i mitt tycke, skitgrej syns mig obegripligt. Vad var ditt önskade resultat med att starta den här tråden egentligen? _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
<< 1, 2 4667 besök totalt |