Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1156 besök totalt |
Vad säger SBP om detta bygge?
Nu vill jag återigen använda mig av rejsa.nu samlade kunskaper! ![]() Frågan är vad de små filurerna på SBP säger när jag kommer in med följande bygge: Bilen i grunden är en Volvo 244DL -86 reggad med drag. Den var på den senaste bes. helt std. med några anmärkningar på rost. Nu är det däremot lite ombyggt ![]() Ingen som helst inredning förutom grundstommen på intrumentbrädan. orginal frambälten kvar+6-p bälten på förarsidan Rallystol på förarsidan och en "besiktningsstol" på passagerarsidan. Full bur (dock ännu inte monterad, tips och förslag) Borttaget drag och reservhjulsbaljor Borttagen orginal bensintank Hemmagjord bensintank i bagageutrymmet (plåt mellan kupén och tanken) Sen är det lite grejer under huven som är borta resp. ditsatt men det löser sig... ![]() Så vad säger ni? ![]() |
Jag reggade min bil med liknade ändringar i våras, bur, borttaget drag, urplockad inredning. Det som krävdes då var en regbes samt vägning, stannade på 1200kr tror jag.
_________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
Hej
Begränsad regbes är väl borta som begrepp nu om jag minns rätt. Men en regbes krävs pga bur (kanske också ändrad vikt). Egentligen får man inte bygga tank själv utan att kunna visa intyg från krockprov, men jag vet att man ser genom fingrarna ibland. Amatörbyggt och ombyggt fordon har ju undantag från kravet på krockprov, men ska man vara petig så kan du inte använda din hembyggda tank i denna bil (för lite ombyggd för att vara ombyggt fordon enligt vad du beskrivit). /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
Hej
Vägning ska göras om man ändrat bilen såpass mycket att man (ASB) tror att skattevikten förändrats. En FIA-tank kan vara godkänd men det behövs intyg som hänvisar till rätt ECE-reglemente. Exakt vilket det är beror på bilens årsmodell. Men FIA-godkännandet betyder inte att tanken per automatik är provad enligt ECE... /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1156 besök totalt |