| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Delar till historisk tävlingsbil "CirkelTe" Sciroccon
|
1063 besök totalt |
|
K: Delar till historisk tävlingsbil "CirkelTe"
K: Söker fortfarande efter delar till CirkelTe Sciroccon som jag renoverat under snart 20 år. Bilen såldes i delar 1980 av dåvarande ägaren Thomas Lindström, Norrköping. Mycket delar gick till "rallysvängen" men även några banåkare som körde Golf köpte delar från bilen. Fortfarande saknar jag några viktiga vitala delar för att den ska bli i det skick som den var 1978. Bilen kommer att tävlas inom historic racing så fort alla delar finns på plats. Söker följande: - Fälgar, fabrikat SPIESS 9.5x15. Kan eventuellt finnas i något garage i Norrköpingstrakten hos någon Alfa ägare eller i Danmark (bilder kan ordnas) Fälgen har viss likhet med orginal Countachfälg. - Bromsar fram och bak, fabrikat Lookhead Girling, 4-kolv fram, 2-kolv bak (bilder kan ordnas). Ej "boxhandsoket" utan tidigare modell. - Växellåda, vw motorsport 4-växlad - Bilder från tävlingsäsongen 1978 och 1979. Vet du någon som har dessa delar liggandes, kontakta mig på telefon 023-824 38 eller på mail: ostlin@spray.se Tack på förhand. M.v.h/Lars-Åke Östlin _________________ Lars-Åke Östlin |
![]() |
SÄLJES
K: Delar till historisk tävlingsbil "CirkelTe" Sciroccon
|
1063 besök totalt |