Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2962 besök totalt |
PRovsJOE@Nürburgring video, testing the RacelogicsVbox.
http://www.youtube.com/watch?v=SnMYD http://www.youtube.com/watch?v=NhZR0 eller här, klicka på nurburgring ceo på träning http://www.provsjoe.se/index.php?opt Tack till Ralf på mindation ab för lånet, givetvis kommer vi filma med samma vbox då ceovspro utmaningen går av stapeln den 1 nov. detta var bara ett test, den 1 nov är det full attack som gäller. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re: PRovsJOE@Nürburgring video, testing the RacelogicsVbox.
WOW! Ritkigt riktigt snabbt grabbar, imponerad av 8,45 varvet av Jocke!!! Sjukt bra kört och som vanligt bra kört av Dig! mvh Jimmy Särås _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
Tack, kul att du uppskattar filmen. vi har ett 7.52 varv loggat oxå. vi har kört efter den senaste uppladdade spliten som ligger här på rejsa.
Här kommer lite split tider samt en split karta senare så ni ser vart splitarna sitter runt banan. Det är för övrigt Björn Ferms BTG split samt splitar jag laddat ner och kör efter. Jag noterade för övrigt att starten som är satt vid Bridge startar lite sent. Kanske har detta inte noterats tidigare då andra kört med samma start split via driftboxen. Således med driftbox ser man ju inte någon film och kanske inte uppmärksammat detta? Men det syns ju tydligt på denna film att starten går ett ögonblick för sent. Nåväl om alla kör efter samma split så det är ju då inget allt grubbla över. Likaså är det ju väldigt marginellt fel. Det är första gången jag kör efter denna start mål split förövrigt. Mr Mangs split tider på hans snabbaste 8.45,3 varv 1# 0'29.5" 2# 0'52.0" 3# 1'02.2" 4# 1'59.4" 5# 2'13.9" 6# 1'18.1" Mina splitar på mitt 8.54,33 varv nedan. 1# 0'29.3" 2# 0'52.3" 3# 1'01.3" 4# 2'02.2" 5# 2'15.5" 6# 1'21.9" _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Tack, faktum är att t o m mr mangs saknar swiften. den växer liksom på en. ensam förare i swiften så ska vi ta den under 8.40 utan problem. mr mangs går för 8.32 säger han så då siktar väl jag på detsamma
![]() mr mangs börja bli lite orolig, han tror jag kommer köra snabbare ![]() här är en overlay på mitt blåa 8.54 varv vs mr mangs röda 8.45 varv, dessutom syns här vart splitarna sitter, eller kalla dem mellantider. ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re:
Imponerande med Swiften ![]() ![]() Jag använde oxå de splittarna i sommar.... störigt att man inte får en tid på sista splitten, den måste man räkna fram och det tar hur mycket tid som helst om man vill gå igenom många varv... Eller ni har nått bra tips för att lösa det?? _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
la till en overlay med mitt 8.50 varv från 2008, ljusblått. borta vid anfarth swalbenswanz ser man hur dåligt jag åker i 8.54 varvet p g a trafiken. i övrigt syns oxå på mr mangs varv i flugplatz att han åker sämre där p g a trafiken. sedan bär jag inte med mig lika mycket fart i de snabba svängarna på 8.54 varvet p g a att det var torrt spår endast en kort tid. man hann liksom inte vänja till sig vid en hög fart under dagen. utan man pressade på vad man vågade så fort det blev torrt spår, vilket varade väldigt kort tid. strax därefter började det ösa ner igen. varven innan mr mangs satte sitt 8.45 varv låg vi typ lika i tid. jag tog honom med någon sekund och vi låg typ lika på mellantiderna. då fick han köra igen och han satsade hårt och kom in på sitt 8.45 varv. när jag sedan skulle pressa på direkt efter det så började det vräka ner regn igen. så mitt i striden fick jag lägga av, när man var som hetast
![]() ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re:
tack. vad åkte du med swiften i tid fredrik det har väl att göra med att man bara kan ha 6 st splitar. detsamma gäller för driftsektioner, 6 st. by the way, kan inte få till stora bokstäver på detta tangentbord. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re:
okej... jag har inte åkt Swift.... bara min Zäta _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
Re sen start på 6 split filen
Som jag skrev i Nordsligan på Autolife så var felet med sen start (ca 40 meter) redan där vid förra filen med splittar, den med 3. Då Toolboxen (PC programvaran) är lite bångstyrig med finsättning av start, splittar och mål kunde jag inte få till starten till original BTG filens position, jag lät den därför va. Nu har jag kollat noggrannare och det rör sig om ca 1 sekund fel, därför har jag gjort en helt ny 6 splitsfil där jag har utgått från Götes original BTG fil utan splittar. Splittarna på denna nya ligger inom 4 meter från den första 6 splitts filen, bättre går det inte att malla in det, toolboxen vägrar ibland att lägga splitten exakt där markören står, hur mycket man än zoomar. Jag har även gjort en fil där 6:e splitten är = Gantry. Jag förstår Fredrik Ls påpekande, displayen på boxen och textfilen från boxen ger varje split för sig (Toolboxen ger start till splitt), då borde det va praktiskt att direkt kunna se varje parti av banan. Nu blir då sista splitten Hohe Acht till Gantry istället för exit Planzgarten. För att ge exempel på skillnaderna mellan filerna har jag timat ett 9.13 varv från mig: Dagens 6 splitt fil: Run num Time(s) Vmax Graph run Split Names 1 0 0,00 Line Start 1 00:32,10 167,71 split 1 t13 1 01:29,10 167,71 split 2 exit heichen 1 02:29,60 205,08 split 3 exit aremb 1 04:36,10 205,08 split 4 exit mühle 1 06:53,60 205,08 split 5 exit h acht 1 08:17,50 205,08 split 6 exit planzg 1 09:13,00 205,08 Line End Baserad på original BTG fil: 1 0 0,00 Line Start 1 00:33,20 167,71 split 1 1 01:30,30 167,71 split 2 1 02:30,80 205,08 split 3 1 04:37,20 205,08 split 4 1 06:54,70 205,08 split 5 1 08:18,70 205,08 split 6 1 09:14,20 205,08 Line End Baserad på original BTG fil med split 6 = G: Run num Time(s) Vmax Graph run Split Names 1 0 0,00 Line Start 1 00:33,20 167,71 split 1 1 01:30,30 167,71 split 2 1 02:30,80 205,08 split 3 1 04:37,20 205,08 split 4 1 06:54,70 205,08 split 5 1 09:14,10 205,08 split 6 1 09:14,20 205,08 Line End Jag skickar dessa filer till Göte via mail, sen kan vi enas om här i denna tråd vilken som skall användas på ProvsJoe 1 Nov och vilken som Johan Bergin ska lägga upp på Box delen av forumet. _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
||||||
Fint Björn
![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
I så fall tycker jag att vi ändrar till en 6 splitt fil med sista splitten Hohe Acht till Gantry då det blir lättare att direkt på Boxen kolla hur man har kört varvets olika delar, det kommer då att se ut så här på boxens display och i dess textfil LAPS-0x.TXT:
med dagens 6 splitt fil: Time 16:28 Date 17/09/2009 Lap Lap Time Split Split Time 01 1 0'32.1" 01 2 0'57.0" 01 3 1'00.5" 01 4 2'06.5" 01 5 2'17.5" 01 6 1'23.9" 01 9'13.0" med den nya 6 splitts filen: Time 16:28 Date 17/09/2009 Lap Lap Time Split Split Time 01 1 0'33.2" 01 2 0'57.0" 01 3 1'00.5" 01 4 2'06.5" 01 5 2'17.5" 01 6 2'17.4" 01 9'14.2" Alltså, BTG tiden för detta varv blir 1,2 sek längre som hamnar 100% i första splitten (den startar ju nu vid Bridge och inte 40 meter senare). För sista splitten ligger exit 4 meter före Gantry, det ser man om man lägger ihop alla splittarna, det saknas 0,1 sek för mitt exempel varv. Det beror på att man inte kan lägga slutet på den 6:e splitten på mållinjen vid Gantry, man kommer bara till min 4 meter före mållinjen (på eller strax efter funkar inte alls) men det får vi skriva på toolboxens egenheter, helvarvs tiden är korrekt och exakt densamma som Götes original BTG fil. Jag skickar nu denna fil till Johan Bergin om ingen ropar STOPP och kommer med bra argument. _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
||||||
Nya 6 splitts filen skickad till Johan Bergin, med följande text förslag att läggas med filen:
Ny 6 splits BTG fil för Nordslingan som rättar ett startfel vid Bridge och gör att sista splitten går Hohe Acht till Gantry, dvs du kan nu se varvets alla sektioner på splittarna utan att räkna ut sista delen. Den sista splitten slutar 4 meter före Gantry, det måste göras så för att det ska funka, den saknar därför ca 0,1 sekund i praktiken. Hela BTG tiden är nu korrekt och identisk med Gautes ursprungliga BTG fil. Installations instruktion: Ändra namnet på den nedladdade filen till DBOX.dsf och lägg den i DATA mappen på ditt SD kort. Ladda filen i Boxens meny (LOAD SPLITS) innan du kör. _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
||||||
Re:
Uppladdad i första inlägget under rejsa-driftbox-ringen: https://rejsa.nu/im/_log_general/log Tack! _________________ Johan Bergin |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2962 besök totalt |