Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 1 besök senaste veckan (38696 totalt) |
Re:
Jo jag har tänkt tillverka spindlar med bultade plattor i botten och toppen så man kan byta fästpunkter till spindellederna och prova sig fram lite vad som går bäst på olika banor. Likaså med styrarmen. Jag har sett den spindeln som du har på din sida, den ser enkel och funktionell ut. mvh |
||||||
Re:
Beroende om kuggstången år å flytta så kan man ju sätta styrarmen längre ned så den linear med undre A-armen. Då kan du ställa camber på övre leden utan toe problem, en stor fördel att kunna snabbjustera i ditt fall. Det finns jumånga färdiga hubbar med lager medbringare för hjulen att bulta in i spindeln då spindeltappen jag har använt e tämligen svår å hitta. Undre spindelleden jag har e en Saab. Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||||
Re:
Här har vi en fin drift som jag snubblade på på Garaget. Här syns det "yttre" hjulet bra också, tycker det ser tämligen vanlig framvagn ut. http://www.garaget.org/video/sd283kc Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||||
Re:
Skulle man ge sig in i böjarna på det viset, på vanlig racing......så skulle ingen våga bromsa sig förbi i allafall.. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Re:
Det är redan så med styrväxeln och styrarmarna original på ferrarin. original spindeln har ganska mycket kpi, mätt på bilden får jag det till ca 9 grader: ![]() I princip neutral caster som den är ställd nu och axeltappen ligger lite framför linjen mellan spindellederna, här syns också att styrarmens kulled ligger i samma höjd som nedre spindelleden: ![]() |
||||||
en erfarenhet..från när man åkte gatdäcks rejs i ssk-serien (då det var många 40 talet eller fler i kuppen)
pirelli p600 tror jag vi åkte...snor hala..bilen gick då bäst med näst intill parallell styrning.. dvs att man åkte på 4hjuls släpp och lätta lite ![]() (fwd iofs men i teori...) fenoment att det faktiskt tack vare detta blev trevligt att köra bilen på släpp.. och jobbigt när man inte stod på.. brutal skiftning mellan över och understyrd...toe förändring vid vissa hjulutslag torde vara boven i det. massor med caster för intial instyrning fungerade..normalt ca 4-5 grader camber. Detta är nog rätt applicerbart på en "garage setup" driftingbil--- hoppas jag. (utan lätta på gasen iofs..) Bilen blir dock j-ligt stissig raktfram när man närmar sig parallellstyrning. inte att förglömma.. inge kaffe på rakan ![]() _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||||
![]() |
Racetech
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 1 besök senaste veckan (38696 totalt) |