Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
McÄckelben - rollcenter spacers
1064 besök totalt
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008

Trådstartare

har tänkt tillverka sådana till min bil då framvagnen kommer vara helt borta i geometrin i ride-height annars..

finns det bättre material att tillverka dessa i än det som skrivits i racetech delen? (Materialet är 4140/4142 crome-molly,SS2244)

framvagnen ser ut såhär:

Vad tror ni om att flytta kulbulten till ovansidan på länkarmen för att vinna lite mindre "spacer"?
thumbs up eller thumbs down ?
det sitter pinnbultar i länkarmen som jag kan slå loss och sätta i underifrån, så camberjustering komemr funka som vanligt, borde tåla mer styk också egentligen då kulbulten kommer att pressas ner på länkarmen vid infjädring och inte bara hållas i utav muttrarna?

Tankar och tips mottages varmt, bra som dåliga

(detta är ju inte modellspecifikt utan är ju som alla Mcperson ben så denna tråd passar väl in )

Skellefteå
Här sen Nov 2007

Såg den här tråden igår, måste ju vara precis vad du är ute efter.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=60359

En spacer för kulleden helt enkelt, ställer dock ganska hårda krav på materialet.

Att flytta kulleden till översidan av bärarmen kommer tyvärr inte göra nån skillnad, bärarmen fungerar fortfarande som om den vore i en rak linje mellan ledpunkterna, även om den skulle se ut som ett liggande L framifrån.

Har själv samma problem med corsan.

MellanSverige
Här sen Jun 2003

om jag skulle försöka få några spindelledsspacers tillverkade skulle jag välja SS2541(34CrNiMOS6), jag fick hjälp på jobbet att kolla upp det och det materialet ska vara något bättre jämfört med SS2244(42 CrMOS4) när det är det här användningsområdet.

Här sen Apr 2008

Trådstartare
Re:

JohanWing skrev:
om jag skulle försöka få några spindelledsspacers tillverkade skulle jag välja SS2541(34CrNiMOS6), jag fick hjälp på jobbet att kolla upp det och det materialet ska vara något bättre jämfört med SS2244(42 CrMOS4) när det är det här användningsområdet.

Great! bara hoppas det får plats så det inte tar i broms-skivan innan

1064 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande