| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Mercedes W115 spindel bra eller dålig?????
|
2937 besök totalt |
|
mercedes w115 spindel är den bra eller dålig till dubbla a-armar? den har ju löstagbara styrarmar. som kan underlätta bygget.och läste i senaste sfro:s handbok att man måste kunna justera caster på framvagnen, är detta något nytt? för har sett flera som inte har juster möjligheter på caster. och någon som vet vad renault R20 -79 har för typ av framvagn? kan man använda R20 undre spindelled till dubbla A-armar? (till nedre) tacksam för svar.. _________________ kristian landström. bygger en lamborghini countach |
||
|
Ska man ändå bygga en egen framvagn (eller bakvagn) är det ju bäst att göra den justerbar ;-) Att kunna justera caster är inget absolut krav men en stark rekommendation. Det är inte ovanligt att byggen som inte har justerbar caster får vissa problem vid slutbesiktningen som kanske lättare kunnat avhjälpas med justerbarhet.
Bilderna jag hittar på spindeln säger noll om geometrin, men den ser som sagt stadig ut i alla fall. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
|
Re:
okej ja är ju inte så svårt att göra det direkt ner man bygger värre att göra om det är väl styrradien som är viktigast vad jag förstått? styrarmen går ju att ändra eftersom den är lös lternativt göra en egen.
vet du om renault R20 undrespindelled är godkänt, vet själv inte vad r20 har för typ av framvagn. någon som vet det? _________________ kristian landström. bygger en lamborghini countach |
||
|
Re:
har hittat två bilder. vad tror du ser väl rätt bra ut vad man kan se på bild?[img]
_________________ kristian landström. bygger en lamborghini countach |
||
|
Ja...det man skulle vilja se är hur navet ser ut för att kunna kika på styrradien. Helst måttsatt förstås ;-)
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
|
Re:
ska se om jag kan få tag i någon komplett spindel med nav och bromsskiva.
_________________ kristian landström. bygger en lamborghini countach |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2937 besök totalt |