| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Skoda Octavia Roxnäs Racing
|
9 besök senaste veckan (233111 totalt) |
|
Re:
Det är klart du ska me'nästa gång, du har juh en klar banbil i bilhallen .....ta den. Jag kan gärna ta dig runt banan(med den) några varv om du känner dig osäker
|
||||
|
Avbeställde leveransen av nya A048:or 225 40 r18, beställde istället 235 40 r18, se om det fäster bättre.
Nya belägg är beställda, då det är slut på bromsverkan för tillfället, en omgång XP10:or blidde det.... Per(Pean Sweden) pratade om XP12:or, bättre bett och värmetåligare men slits fortare än 10:orna. Kommer att köra med org. bromspaket denna sommar, till hösten skall vi(jag och Per) diskutera fram en bra lösning
Kommer att styva upp baken ytterligare, plocka ner ben göra om beräkna fram hårdhet på fjädrar, finns ett par bussningar i bakvagn som är org. gummi byta ut dessa mot delrin, spänna krängningshämmaren ännu ett steg.....vill juh att bilskrället skall ÖVERSTYRA. |
||||
|
Re:
Hyggligt av dig! Ska komma ihåg det ;-) _________________ Sebastian Lindgren |
||||
|
Då är bilen klar för nästa drabbning; GELLERÅSEN imorgon med INCREASE RACING.
Nya bromsskivor fram, nya belägg Carbotech XP10, Nytt gummi A048:or. Cambern är ställd till -3,9, casterjusterat men vet ej hur mycket men det borde bli bra , toe out justerat till "lite till" , är det racing så är det "lite på känn" borde väl funka
Krängaren fram är släppt ett steg, krängaren bak spänd ett steg, sänkt bak med 15mm DRIFTSBOXEN är laddad med banlayout GELLERÅSEN, ska bli intressant å se vad tiden blir. |
||||
|
Har inte skrivits så mycket om denna bil av förklarliga skäl; har inte haft tid.....Volvon som vi tävlar med i MSLS tar all tid.
Men nu skall det börjas, vintern kommer spenderas i garaget!!!! Bilen står på pallbockar sedan i somras då urtrampningslagret gav upp, låda och koppling frigjordes sedan hände inte mer, men nu är allt ordnat och koppling samt låda på plats igen. Bärarmar fram moddade för ytterligare camber/caster. Bakvagn skall byggas om med rör och uniballs, skärmar skall breddas, invändig rensning för burmontering samt invändig lackering. Tanken med denna bil är att den skall besiktas in för vagnbok i bla. MSLS(Kl.6) 2010 tävlandes för Örby Gummi Racing Team . Volvon kommer att köras som vanligt i kl. 5
PS. Mattias(Tarmac Racing), här kan vi munhuggas om nästa säsong av MSLS
|
||||
|
Kommer bygga för nya bromsar i vinter, har tittat lite på RADOPOWER's Ksport........
Frambromsar 8-kolvsok i ALU med 356x32mm flytande skivor samt bakbromsar 6-kolvok i ALU med 330x32mm flytande skivor Är det någon som har dessa Ksport monterade i Er bil (gärna race/endurancebil) som kan dela med sig av erfarenheterna, håller dom..... renovering av OK(går det överhuvudtaget i Sverige), belägg går det att få tag i vettiga......skivorna, är dessa av god kvalitet, känslighet för överhettning....m.m. Har visserligen sneglat på XYZ's sortiment, snarligt tror jag.....erfarenheter? |
||||
|
Re:
Hört att dessa är kopior på Ap ok och att AP bromsdetaler och reservdelar ska passa rakt av. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Re:
Det kan stämma, har hört det me'.... pratade med en av grabbarna på RADOPOWER nyss angående reservdelar mm. Och iom att dom är återförsäljare på dessa tas det hem utan problem, delar finns. och är det kopior på AP ska juh belägg finnas typ PFC, Carbotech, Pagid mm. Man blir lockad att pröva då priset är så RÄTT! Har dessutom tittat på deras pneumatiska domkrafter, prisvärt 2395:- |
||||
|
D2, K-sport är samma prylar med olika färg & logga.
Mats Kinnby kör med XYZ på sin Bmw som körs i bmwcup. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
Ja just det...... det har jag sett. Ska läsa hans reflektioner ang. bromsarna, Tack. |
||||
|
Re:
JA....nu kör vi KARLZZON!!!!! Nästa säsong då blir vi ännu giftigare
Skämt å sido, vad tror du om dessa Ksport ska vi satsa på dessa? |
||||
|
Nej D2, ksport och XYZ är inte samma sak.
Ksport samt D2 är Tarox designer på ok och därmed borde deras reservdelar samt belägg funka. XYZ är AP racing och där gäller deras reservdelar samt belägg om man inte vill köpa från den som man köpte kittet från. Skillnaden ses mest i att Ksport samt D2 har i regel 8kolvar för deras framkitt på 355 och uppåt samt 6 kolvs bak. XYZ har 6kolvs fram i regel och 4 kolvs bak. Jag kör med XYZ fram och bak och gillar dom riktigt bra. Har lite problem att få värme i grejerna på gata dock. XYZ race variant på belägg som sitter både fram och bak
Bytte ut mina porsche bromsar mot dessa. Sparade närmare 5kg per sida fram på dom. Hade tidigare Porsche Carrera2 ok med A8 323mm skivor fram. Bak så gick det på ett ut mot S2 original fick då 330mm skivor bak med 4 kolvs ok vs 270mm nånting skivor med enkolvsok. Har ingen servo eller liknande på min bil och pedalen är helt stum inget flex öht till skillnad mot tex Wilwoods dynalite ok. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Längesedan man sa något här, men bilen byggs för fullt för tävlan i MSLS. På agendan ligger: -bygge av splitter -oljekylning till växellåda -120L säkerhetstank med snabbtakningsanslutningar -ombyggnad av vevhusvent. -chassiinställningar -ombyggnad av växelsspakasställ -ombyggnad av bromssystem -ombyggnad av bakvagn -lättning av dörrar, huv, baklucka -plastrutor -lackering(Örby Gummi Racing's grön-vit-svarta vinnarfärg )
-mappning av 3st nya trimfiler -byte av spridare -byte av wastgate -byte av dumpventil -moddifiering av kaross för evakuering av bromskylningsluft -mm. 17 april är det säsongspremiär på Mantorp Park och då är det tänkt att bilen skall stå på "griden" och försvara dom grön-vit-svarta Örby Gummi färgerna med, förhoppningsvis, flera vinster!
Fjolårets vinnarbil lyckades vi vinna hela serien med.... Den nya "BESTEN" med drivning på framhjulen skall väl bara fortsätta där VOLVON slutade
|
||||
|
Insane, men så härligt bygge! Känner inte att Ni är lite oförskämda mot dom tyska ingenjörerna nu?
Fint när det svenska stålet spänner musklerna! Jag håller tummarna!
Mvh Anders |
||||
|
Hejsan
"PS. Mattias(Tarmac Racing), här kan vi munhuggas om nästa säsong av MSLS" Jag hittade "din" sida här och nu. Jo du det skall bli intressant att se hur mycke av denna VÄLDIGT uppspännda båge , som kommer att funka hela racet !
Själva är årets vinnar bil av MSLS (våran M3 v8:a) i molekyl stadiet just nu....ALLT är i delar
Men nu i veckan kommer saker & ting att börja monteras tillbaka, men i ett bättre skick än vid mål gången i höstas.....
Moore update to come
_________________ Mattias Talonen Bavariacup 2017 2:a i std klass Bmw 135 m3 GTR banracingbil Husqvarna 350 2020 Enduro Husaberg 570-11:a RallyRaid Mustang cab 07:a |
||||
|
Coolt bygge!
Klass 6 verkar intressant, hur gör du/ni med ABS, TC och andra elektroniska hjälpmedel? Antispinn har jag läst mig till att det är förbjudet men ABS:en blev jag inte klok på. Lycka till! _________________ Oscar Johnsson #13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing |
||||
|
Re:
Klass 6 kommer att bli väldigt intressant för oss också. ABS kommer vi att köra med men inga andra hjälpmedel. |
||||
|
Re:
VI FÅR VÄL SE hur det blir med den saken......
Uppspänd båge??? vet inte vad du pratar om, lätt trimmad bara , ett gott råd Mattias; trimma på allt vad ni har inför denna säsong för det kommer att gå fort i år....
|
||||
|
H ahaa!
Hej svejs!!
Näe trimma det e vi inte så mkt för ...vi åker ju långlopp... !
Det enda i trimmnings väg, blir väl att allt skall trimmas in...dvs teamet /bilen /delar /service kan vi nog finlira lite med ... Under loppet så, Låter vi dom hetlevrade ynlingarna, gasa bort sej....så tar vi segern efter 8 timmar
Mvh Mattias //tarmacracing
_________________ Mattias Talonen Bavariacup 2017 2:a i std klass Bmw 135 m3 GTR banracingbil Husqvarna 350 2020 Enduro Husaberg 570-11:a RallyRaid Mustang cab 07:a |
||||
|
Re: H ahaa!
Vi får väl se min kära vän..... vråltrimmat med standard ALLT borde väl hålla för långlopp, eller?? |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Skoda Octavia Roxnäs Racing
|
9 besök senaste veckan (233111 totalt) |