Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (5103 totalt) |
Var på söndagen o kikade på klubbracing utanför stan jag bor. Banan heter Autodromo Gomez Palacio, Dinamita, Durango
Det var två olika bilklasser och en mc-klass. Bilklasserna hette G2 och Volkswagen Sport. G2 bestod av framhjulsdrivna 1800cc framhjulsdrivna golfklassbilar. Extremt lättade! Mc-klassen kallade de Superbike och vad jag förstod så bestod hojarna av 1000cc monster utan ljuddämpare och möjligen annat trim. Forskade inte så mycket i det. Volkswagen Sport var Volkswagen Typ 1 och var begränsade till 1600cc med singelförgasare och lite andra mods på motorn. Pris för en VW-sport bil var ca 30,000 SEK raceready Inga bullerbegränsningar = ingen körde med ljuddämpare. G2-klassen var klart den mest sevärda. Tät tät racing och mycket känslor inblandade, dock endast en plåtkontakt vad jag såg. Pris för en G2 - bil var ca 25,000 SEK raceready Ingen licens krävdes. Det de krävde var vett i skallen och att man inte bröt reglementet för bilen. Det gick alldeles utmärkt att komma dit med din egen bil och rejsa. Ingen gjorde dock det. Alla bilar var byggda specifikt för sin klass. Antar att de jagat dig av banan om du kommit dit med en osäker kärra. Som en kille jag snackade med sa: Man BORDE ha licens, men det här är Mexico... Vi gör det på vårt sätt. Sen garvade han bara! ![]() Alla säkerhetsgrejer fanns iallafall på plats - ambulans och brandbil. De hade Cadillac safetycar och en Chevy Avalanche fullastad med grabbar som rensade banan från oljespill och bildelar snabbt som attan. En mc-kille flög av banan och plockades upp av ambulans. Han fick som tur är bara blåmärken. Han fick även ett pris för det. Sista föraren i rejset fick även ett pris för kämpaglöd! ![]() otroligt bra stämning! Öl och nån sorts Mexicansk mat såldes på plats. Discjockey och en väldigt inspirerad kommentator såg till att alla var på G mellan rejsen. Publiken applåderade och hurrade och buade allt som hände! Mycket roligt! Kan jag rekommendera alla som kommer till Mexico! Laddar upp bilder efterhand. (Jobbig bilduppladdning på Rejsa...) osäker på om bilderna kommer i rätt ordning. Hade bara en pocketkamera och av nån anledning så blandar den om bilderna ibland. För de som vill se skakig video från eventet så finns de på Youtube och mitt användarnamn är Thomson486 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Martin Hoffman. Trevlig kille, leder totalt och säkrade sin ledning denna dag med en seger trots misslyckat kval på lördagen och därmed var tvungen att starta bland de sista bilarna. ![]() ![]() När man blir trött får man ta o vila sig i sin VW-soffa såklart. ![]() De hade haft problem med många olyckor efter en lång raka med skymt krön. Lösning - man vände helt enkelt riktningen på banan. De har inte ändrat startrutorna efter det. ![]() Inget fel på miljön runt banan. Imponerande berg och öken så långt ögat kunde nå. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naturligtvis såldes det öl! Vi är i Mexico. Inga packade svenskar dock. Något jag INTE saknar. Varför har vi såna problem med alkohol? ![]() ![]() ![]() Jag spanar ![]() Martin på väg till line up ![]() Warning! ![]() Den svarta bubblan och Coronabilen hade tight fight tills slutet när den svarta sladda av banan pga en långsammare bil fick växellådshaveri och spruta olja över en kurva. ![]() ![]() Utryckning för sanering ![]() Line up för hojarna ![]() ![]() Antaglingen censur på rejsa men gridgirls är ett stående inslag i Mexico ![]() ![]() Här har en av hojarna vurpat i ingången till målrakan. Ambulans rycker ut. Endast blåmärken som tur var. ![]() Efter målgång fotosession med flickorna ![]() Före start klass G2 - gridgirls såklart ![]() And off we go! ![]() Vinnarna tar emot publikens jubel ![]() Gridgirls rycker ut för att gratulera vinnarna och mer foton ![]() Mer för rejsas moderatorer att radera? ![]() ![]() Bilen som fick växellådshaveri ![]() Före start Klass VW Sport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() olja från växellådsbilen... ![]() Vattnet till banan sköttes med endast en åsnekraft... ![]() ![]() ![]() Efter rejset var man hungrig! Hela depån dränktes i grillrök. ![]() Nöjt sällskap! ![]() |
||||||||
|
||||||||
Han har rakat benen för att minska luftmotståndet... eller nåt... ![]()
Hehe, nja, vet inte, jag ska satsa på att bygga en offroadbeetle istället. Man har mer nytta av den. Regn här är inte att leka med. Sen finns det ingen terrängkörningslag och mesta marken är federal = bara att gasa rakt ut i öknen! ![]()
Flickvän med bättre jobb än mig + det är inte kallt här! ![]() |
||||||||
Tja, eller så går man bara fram och frågar dem om de vill posa - inga problem... ![]() ![]() |
||||||||
och var är dem bilderna då? ![]() |
||||||||
Endast i min dator ![]() |
||||||||
Skall jag pm'a min mailadress? ![]() |
||||||||
Gridgirls är ju en MYCKET stor del av racing och därför ser jag inga problem i att dom postas här...
![]() _________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
||||||||
inte jag heller. gridgirls är ju inte nakna, och det handlar om racing så dom är ok ![]() |
||||||||
Hola, que bueno!
![]() Har varit i ett par stater i Mexiko men inte Durango, men Sinaloa som ligger bredvid skall vara fint! ![]() _________________ Christian Bylund Bylund Automotive AB Svensktillverkade bromsbänkar. |
||||||||
|
||||||||
Ja, det var inga problem med det, inte ljudet heller. Ingen hade ljuddämpare.
Hola! Si tienen sus propias series de carreras! ![]() Bubblan finns ju överallt! Som Volvo i Svedala - fast med mer karaktär. ![]() ![]() Åfan, ja, världen är bra liten! Jobb? Bara varit i Coahuila och Durango. Inte hunnit med mer. Ska ner till Guanajato om ett par veckor, så det blir ett par dagars roadtrip! ![]() |
||||||||
Haha, på bilderna ser det ju ut som om någon skulle klaga så kommer en indianpil flygandes genom rutan ![]() ![]() |
||||||||
Jag tror detsamma! Eller en tom ölflaska, eller en död åsna... ![]() Byn bredvid som heter Dinamita var nog lite halvberoende av banan. Öl, vatten, mat, arbetstillfällen etc. RIKTIGT ruffig by, som plockad ur en hollywoodfilm där alla fördomar om Mexico och Mexicaner visas! Förr odlade de bomull överallt här men det dog ut på sjuttitalet och nu är det inte lika fett misstänker jag. |
||||||||
|
||||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (5103 totalt) |