Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
3571 besök totalt |
Har vi ingen hacker som kan återgälda till annonsörens hemsida
![]() Spammet från bromsa var inte sanktionerat av Magnus (har för mig att han skrivit det i annonsen?) _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Vi ber om ursäkt
Vi ber om ursäkt om vi överträtt reglerna på rejsa. Kollade reglerna för att skriva på forum och i pm. för att undvika att trampa någon på tårna. Står det någostans har vi missat det, och ber återigen om ursäkt. Det står inte någonstans i det riktade utskick vi skickade att det blivit godkänt av Magnus Thomé. Som Thomé vet var vi väldigt noga med att fråga om alla regler för att lägga upp en företagsannons på forumet, så det är inte med avsikt vi brutit mot någon regel på rejsa. Vad vi skickade ut, vad som uppfattats som spam(vilket är ett automatiskt utskick) är alltså ett riktat PM till en del Porsche-förare på rejsa med ett rabatterbjudande på bromsbelägg till just Porsche. En rabatt direkt kopplad till att vara registrerad på rejsa. Igen, Vi ber om ursäkt till de Porsche-förare som vi skickat ut rabatterbjudandet till och till Thomé om vi överträtt reglerna för rejsa. med vänliga hälsningar Mikael - bromsa.net |
||||||
Re:
I min värld lite tramsigt, alla kan fela och dom ber uttryckligen om ursäkt. Känns inte rimligt att dissa dom för ett enstaka utskick till ett begränsat antal användare på ett forum. Det är ju dessutom inte Viagra eller liknande utan en produkt som är intressant för mottagaren. Men vi är alla olika som tur är. Eat that _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re: Vi ber om ursäkt
Hur kan ni tro att någon skulle vilja beställa något från en hemsida med NOLL kontaktinformation om varken bolaget eller dig som person(dessutom ytterligare en forumregel du missat...)...? . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Håller med Johan att en ursäkt löser mycket, men å andra sidan reagerade jag på samma sätt som Thomas.
Den enda kontaktinformation som finns är en emailadress, kanske inte helt seriöst. Kollade dessutom lite på priserna och jämförde med de Pagid som jag köpte från England nyligen och hos bromsa.net var det frakten dyrare, men det är klart Hawk kanske är bättre än Pagid fast jag vet det bara inte. Hälsningar Anders P.S. Jag är inte ett dugg sur på att jag inte fick något P.M. ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Jag hoppas att de som fått utskick från bromsa.net via Rejsa kan överse med både deras netikett-miss och att jag som driver Rejsa inte kunnat hindra det. Hoppeligen kan alla bara lägga det till handlingarna (tänk typ shit happens...) o köra vidare utan att grotta ner i det. Det enda jag kräver av bromsa.net är fullständigt namn i signaturen, en grundregel här på Rejsa, man måste personligen stå för vad man skriver.
_________________ ![]() |
||||||
Re:
Självklart! Det är åtgärdat. För att följa netiketten och hålla isär bromsa.net's inlägg och vad som kan tänkas vara personliga åsikter i ett ämne så har vi haft detta åtskilt för att det inte ska råda något tvivel om vilket som är vilket. Dock står det tydligt i reglerna att fullständigt namn ska vara med, så givetvis har vi anpassat oss och även fyllt i funktion i företaget.
Priserna som vi har på hemsidan är alla inkl. moms och frakt. Hurvida HAWK eller Pagid är på vem du frågar. Vi föredrar som du kanske förstår HAWK ![]()
Det var tråkigt att höra. Vi har som sagt inte sett någon regel för PM här och har således inte kunnat läsa innantill vad som gäller för just det. Att det sedan kan uppfattas som dålig netikett kan vi förstå. |
||||||
Bromsa.net, Mikael Tegler,
jag hoppas för allas skull att du/ni driver en seriös verksamhet. Jag ser att du är 25 år gammal och eventuellt inte har så jättemycket erfarenhet kring att driva eget. Ett tips till dig från en som startade sitt första egna företag när jag var 15 år gammal (med hjälp av kommunens överförmyndigare) är att du måste på din hemsida ange vem du är och framförallt måste det finnas ett telefonnummer mm. Det är svårt att uppfattas som seriös när det endast finns en email-adress ![]() |
||||||
Re:
Det jag främst reagerade på var kanske inte att det kom ett PM, utan att det verkar så oseriöst. Handlar jag av någon så vill jag ha åtminstone en adress och ett telefonnummer. Att bara ange att man skall kontakta på info@blaha.com duger inte... _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
ThomasT, Mats och Marcus, ni har en poäng och vi uppskattar och tar verkligen till oss den konstruktiva kritik vi fått!
Bakgrunden till bromsa.net ligger i eget raceande och eget bilbyggande. I samband med detta har vi byggt upp vad vi själva tycker är värdefulla kontakter som vi tror kan vara av intresse för fler. De produkter vi har, har vi just för att vi använt dem själva och fått förfrågningar på från andra förare, innan idéen med bromsa.net väcktes. Jag och Joachim som driver bromsa.net gör det på kvällstid/helger och har gjort bedömningen att vi pga. annat heltidsarbete inte alltid kan ge ett professionellt bemötande per telefon. Att ha ett telefonnummer på vår hemsida som man inte alltid får svar på, tror vi skulle skapa mer irritation än nytta. Vi har som sagt hållit oss till mail för de kunder som kontaktat oss, där vi alltid försöker svara inom någon timme och om vi inte har den möjligheten, åtminstonde samma dag. Vi har som ni noterat inte någon "besöksadress" på vår hemsida, pga. att vi inte har någon butik. Vi har ett litet lager hemma i garaget utanför Linköping (3 min från E4:an) mellan Sviestad och Mantorp Park, så istället har tex. tävlande i MSLS svängt förbi och hämtat upp sina belägg på väg till racingbanan istället för att vi skickat dem. Som vi uppfattat det drivs rejsa helt ideellt och många gånger antyds intresset av att hjälpas och att bedriva sin passion till en så billig peng som möjligt. Därför kunde vi inte drömma om att ett riktat utskick med ett erbjudande direkt kopplat till forumet vi befinner oss på, till ett fåtal Porsche-förare skulle mottas så som det har gjort. Hela historien känns väldigt jobbig för oss, men vi har lärt oss vår läxa och förhoppningsvis kommer det något positivt av det hela. Vi tackar för kritiken och tar till oss av det ni reagerat och kommenterat på! mvh Mikael Tegler |
||||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
3571 besök totalt |