Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nybörjarsvängåkaforum billiga coilovers till dubbla a-armar fram | 1 besök senaste veckan (9375 totalt) |
Vart hittar man detta? dom ska helst vara korta.
skall ha till min ascona A -75a. antar att det passar dåligt med sånna som är konstuerade för mc pehrson. Det verkar svårt att hitta färdiga budgetkit till asconan då detta inte är en dussinbil som honda civic och golf. bak borde man kunna modda dit enkelt från någon annan bil med liknande bakvagn. vad har ni för ideer? _________________ Jens Johansson |
GAZ har universaldämpare, fjäderklädda (coilovers) som är rätt billiga. De finns för 1.9" eller 2.25" fjäderdiameter och en mängd olika längder. Roadster bil säljer i Sverige men ofta är det billigare att handla från England, från GAZ direkt eller exempelvis Rally Design.
De kan till och med ha modellanpassade kit, faktiskt... /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
Rätta mig om jag har fel men jag har förstått som att det inte är lämpligt att avvända sig av coilovers i fram på Opelframvagnar av dubbel a-armstyp. Har för mig att den övre bärarmen inte är byggd för att ta upp bilens vikt, annars är jag tacksam för tips också. Kör en kadett c.
|
Min erfarenhet är att man kan kröka de undre länkarmarna också, iaf om man har stor tung radsexa fram och ganska hårda fjädrar.
Funkade dock bättre efter lite förstärkning, borde ju gå att fixa på Ascona och Kadett också. om man inte är rädd för att sätta kapen och svetsen i bilen så måste det ju gå att tillverka lite fästen för coilovern, på Ascona A ser det ut ungefär som på Rekord och Commodore med dämparen inne i fjädern. Lite värre på Kadett C och Ascona B, men det måste gå att fixa till nåt av lite plattjärn. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
|
jag kör med coilover på ovre bärarm på en kadett c coupe. har även gjort det på mina 2 tidigare kadetter. första vek jag övre bärarmen på efter lite inspirerad körning. men efter att jag förstärkt dom så fungerar det hur bra som helst.
Ska man åka riktigt lågt så får man förlänga övre bärarm och flytta upp styrväxeln. Har gjort lika som den här Opeln. Han heter Holger Hovemann och kör mycket bergrennen i tyskland och har en hel del vinster bakom sej. Hemsida: http://www.motorsport.hovemann-car-d Grym bil! 825 kilo 290 sumotorhästar _________________ Michael Höglund |
Manta/Ascona A har inte stötdämparen fäst i övre bärarmen, utan i den undre.
Här är ett par bilder på ett coiloverbygge av en amerikansk kille so heter Bob..... Håller själv på med en liknande ombyggnad av min Manta /S _________________ Staffan Sandelin Manta A -73 Sleeper Manta A -72 Blivande trackdayleksak Ascona A -73 Grus/Is/Busbil BMW 330i -01 Skjutsa arslet/dragbil |
Nybörjarsvängåkaforum billiga coilovers till dubbla a-armar fram | 1 besök senaste veckan (9375 totalt) |